Kenapa Villa Nabila Tak Boleh Di Robohkan?


 
Villa Nabila

Kenapa Villa Nabila Tak Boleh Di Robohkan?


Villa Nabila yang telah menjadi lokasi sensasi beberapa minggu yang lalu, tak mungkin dirobohkan kerana ia adalah harta persendirian. Itulah kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri besar Johor. Sememangnya ini adalah tindakan yang betul. Namun seeloknya tempat tersebut dijadikan kawasan larangan supaya tak ada pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab menceroboh kawasan tersebut. 

  
Kawasan larangan

Kalau ada pihak-pihak yang dapat menghubungi tuan punya villa tersebut lagilah elokkan. Bagi kita tempat-tempat sebegini kurang elok dibiarkan kosong terlalu lama. Selain daripada dihuni oleh mahluk-mahluk halus, selalunya ia akan dijadikan Port Penagih Dadah Tegar. Dan kadangkala tempat-tempat begini juga seringkali dijadikan sarang maksiat...

 
Sebahgian Dari Banglo Villa Nabila

Memandangkan pihak kerajaan Johor tidak berminat untuk menjadikan Villa ni salah satu daripada tempat tarikan pelancong, ada baiknya Banglo ini dirobohkan. Sekurang-kurangnya ia boleh mengelakkan kehilangan yang kedua dan ketiga kerana rasanya ramai diluar sana yang excited nak jadi Uncle Seekers untuk test power.  

Comments

  1. Mungkin ada sentimental value pada pemilik villa tu...

    ReplyDelete
  2. ada sebab kena ikut tka der sebab ada bagi alasan.tylor untukkamu

    ReplyDelete
  3. besar betol villa ni kan sekali tgk dh macam chalet :)

    ReplyDelete
  4. selalunya begitulah.. bangunan tinggal pasti akan jadi sarang penagih dadah..

    ReplyDelete
  5. kalau saya jadi pemilik bangunan sy akan jadikan ia museum sambil menceritakan apa kisah sebenar yang pernah terjadi di sini atau jadikan rumah antu yang dikawal selia oleh crew2..macam ala2 rumah antu kat fun fair..boleh buat duit lebih..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. tulah lebih elok kalau dapat hubungi pemilik asal kan..harapnya tak adalah isu lain lagi yang melibatkan villa ni

    ReplyDelete
  7. hmm...syg rumah secantik ni di biarkan usang...

    ReplyDelete
  8. Betul tu, mmg sebaiknya dirobohkan bangunan spt itu.. sy yakin ramai juga yg snyap2 dtg bermain spirit coin atau memuja no ekor. Klu tidak dilakukan sesuatu mmg boleh menyuburkan syirik secara senyap2.. nauzubillah..

    ReplyDelete
  9. seramnya villa tu..villa ni masih ada pemilik eh???

    ReplyDelete
  10. Mb takut ada org ketuk umh dia 3 pagi kot..nk tumpang tido umah aku ko roboh hehe

    ReplyDelete
  11. kat sini ada tiga bangunan berlainan.bukan villa tu saja.cuma villa tu lebih besar lah.dua lagi tu mcm rumah kerjaan british zaman penjajahn dulu..
    mana ada hantu situ lah.klu dengar org mengilai kau sergah je berterabur diorg lari kecuali yg tengah lalok dia diam situ lah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat