Breaking News

Saturday, December 14, 2013

7 Gambar Ribut Salji Melanda GAZA

http://cdn.timesofisrael.com/uploads/2013/12/Jlemsnow-e1386923379684-635x357.jpg
Ribut Salji Melanda GAZA

Ribut Salji Melanda GAZA


Ribut Salji Melanda Gaza. Jika kita Di Malaysia dan beberapa negara di Asia Tenggara diuji dengan banjir dan  taufan, penduduk di GAZA pula diuji Allah dengan ribut salji yang tebal. Ribut salji kali ini dikatakan paling teruk sejak 20 tahun yang lalu. 

 
Kereta Yang Tersangkut Akibat Ribut Salji
 http://cdn.timesofisrael.com/uploads/2013/12/F131212MC02-e1386954003997-635x357.jpg
 Tersangkut Di Dalam Ribut Salji Di GAZA
Seorang Pemuda Palestin Bersembahyang Di Atas Salji Di Luar Masjid Al-Aqsa Di GAZA
 http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.563287.1386929903!/image/332264434.jpg
Tak Lepaskan Peluang Bermain Salji Di GAZA
 
Berjalan Berhati-Hati Dalam Ribut Salji

Ribut Salji Musnahkan Kediaman

 
Ramai yang terpaksa berpindah apabila ribut salji memusnahkan kediaman dan bangunan mereka. Lebih 30 penduduk dilaporkan cedera dalam kemalangan kereta dan juga runtuhan bangunan. Sekolah dan pejabat terpaksa ditutup termasuk pengangkutan awam digantung sementara susulan ribut salji yang tebal.

 Ribut salji di Gaza
Penduduk terpaksa bergelap kerana ketiadaan sumber api sejak dua bulan lalu.
 Foto: EPA 

Ribut Salji Tanpa Bahan Api


Lebih memburukkan lagi keadaan apabila penduduk terpaksa bergelap serta tinggal dalam kesejukan kerana pihak berkuasa telah mengambil tindakan menyekat bahan api sejak dua bulan yang lalu. 

p/s: Semoga mereka-mereka yang dilanda musibah tak kira dimana mereka berada diberikan Allah kekuatan untuk menghadapi segala ujian.

14 comments:

  1. subhanallah ! ... ujian demi ujian mereka terpaksa lalui . semoga mereka sabar dan redha ...

    ReplyDelete
  2. kasihan pada mereka yang menjadi mangsa ribut salji ini..

    ReplyDelete
  3. dari padang pasir turun salji.
    ujian Allah nak uji mereka ne.

    ReplyDelete
  4. owh...rupanya gaza pun memang ade salji ek..tak tahu plak sebelum ini...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. eh, baru2 ker ni Rauzhah??? astagfirullah..ini lagi menakutkan..teringat satu hadis tentang tanda2 kiamat,kalau x silap akan turun salji di negara2 padang pasir..wallahualam kalau sy tersilap :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minngu ni punya kejadian Tieka..kuasa Allah kan..

      Delete
  6. Banyak betul ujian allah sekarang ni .. Semiga mereka terus tabah dan sabar

    ReplyDelete
  7. kesian pada anak kecil terpaksa menahan sejuk :(

    ReplyDelete
  8. ada spupu yang still belajar kat mesir. masa mesir huru hara hari tu, dia tak tukar U balik malaysia. masih stay kat sana.. dia kata nasib baik dia x jadi tukar balik malaysia, sbb mesir pun salji gak skrg ni..

    ReplyDelete
  9. sama2 kita doakn utk saudara kita di sana juga...

    ReplyDelete
  10. Tengok salji, jadi sejuk mata memandang.. tp bila mengenang penderitaan mereka jadi kesian & sedih... semoga Allah memudahkan kehidupan mereka.. aamiin..

    ReplyDelete

Designed By