Breaking News

Saturday, December 28, 2013

Awas: Produk Ni Beracun!!!!

  http://4.bp.blogspot.com/_gcVELmPqjdQ/TADoi-X-6TI/AAAAAAAAACY/NoVYtkIVvFo/f10rz.jpg
Sensual Meiji Series

Produk Sensual Meiji Skin Renewer Cream Beracun


Untuk semua pennguna kat luar sana,  hati-hati ya beli produk yang di jual di pasaran kerana sebahagian daripadanya mungkin tidak sesuai atau mengandungi racun yang merbahaya kepada kesihatan kulit. Produk terbaru yang dikenal pasti mengandungi racun berjadual asid azelaik adalah Sensual Meiji Skin Renewer Cream.

Kesan Asid Azelaik Pada Kulit

Menurut kenyataan Kementerian Kesihatan, produk yang dikilangkan di Taiwan untuk tujuan merawat masalah jerawat itu telah diuji dan didapati mengandungi racun yang tidak dibenarkan dalam produk kosmetik. Penggunaan asid azelaik boleh menyebabkan kesan buruk kepada kulit seperti terbakar, gatal, kesan kemerahan, kulit mengelupas dan perubahan pada warna kulit.

Penjualan produk di atas juga turut diarahkan untuk dihentikan serta merta. So kalau ada produk-produk yang you all guna mempunyai kesan yang sama, kena hati-hati ya!!!. 

15 comments:

  1. pasni nk beli apa pun kna cek ingredient kan..timm guna safi ngn grnier jer..huhu..

    ReplyDelete
  2. Bedak tanaka dah cukup..haha. Jarang guna produk mahal. Perempuan selalu beli benda macam ni.

    ReplyDelete
  3. bagus usaha ni Raudzah, ramai mungkin yg tak tau psl ni.. kalau sye, sye tak guna produk buatan luar negara..lagi2 kalau negara tu maju..makin maju makin pelbagailah ramuan masuk dlm produk tuh.. :)

    ReplyDelete
  4. ni yang takut ni, macam-macam ada, nak cantik pakai air sembahyang cukup .. :)

    Boleh jenguk mama di sini.. Mommy As Blog

    ReplyDelete
  5. Kena beritau kpd rakan & keluarga ni.. merbahaya..

    ReplyDelete
  6. Terima kasih bagitau...tapi xpernah kenal dan tgok pun jenama ni.

    ReplyDelete
  7. Kepada kaum wanita, perlulah berhati-hati dan ambil peringatan.

    ReplyDelete
  8. cepat tindak jangan merugikan masyarakat

    ReplyDelete
  9. Ermmm...produk ni pon x pernah dengar..
    Ni 1st time tengok..
    http://drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete

Designed By