Breaking News

Thursday, December 19, 2013

Dividen ASB 7.7% Dan Bonus ASB 1% Untuk 2013

 http://1.bp.blogspot.com/-aZ9naiUQdDU/UNRIulIVX3I/AAAAAAAAJN8/cBcSRzY9B-Q/s400/ASB+(1).JPG
Dividend 7.7% Dan Bonus 1%

Dividen ASB 7.7%, 2013


Alhamdulillah berita baik yang ditunggu setiap akhir tahun. Tahniah kepada semua pemegang unit ASB yang bakal menerima dividen 7.7% sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Dis, 2013. Nilai ini adalah 0.5% lebih rendah berbanding dividen yang diumumkan pada tahun lepas dan merupakan antara yang terendah dalam tempoh masa 24 tahun.

Bonus ASB 1%, 2013


Selain daripada 7.7% dividen, bonus berjumlah 1.00 sen seunit akan turut dibayar kepada 8.26 juta pemegang unit ASB yang berdaftar. Bonus ini  juga merupakan antara yang terendah pernah diberikan kepada pemegang unit ASB.

 http://www.hargaemas.com.my/terkini/wp-content/uploads/2013/01/Bonus-ASB.jpg

Dividen + Bonus Terendah Dalam 24 tahun


Walaupun nilai keseluruhan, i.e 8.7% (Dividen + Bonus) adalah antara yang terendah dalam tempoh masa 24 tahun, kita tetap bersyukur kerana ditengah-tengah kemelut bermacam-macam kenaikan sekurang-kurangnya ada berita gembira untuk semua. 

20 comments:

  1. harap-harap dpt bonus lebih
    terima kasih bg info

    ReplyDelete
  2. owh.. x beberapa paham sangat pasal asb ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. its ok Pha is...nanti bila ada extra boleh simpan di ASB k..so far ROI dia ok!!!

      Delete
    2. ada jugak hari tu kawan ada cerita.. dah keje nanti boleh la kalau nk serius pasal bnda ni.. eheh

      Delete
  3. alhamdulilah... ada rezeki tahun nie.. terima kasih di atas info yg diberi.. ;-)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.. dpt juga sikit. harap2 dpt bonus sikit pun dh ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Shaa Allah ada bonus lain nanti nina!!

      Delete
  5. Alhamdulillah. T.kasih atas info..

    ReplyDelete
  6. thnks info..dpt tahu srba sedikit

    ReplyDelete
  7. Sekarang ni semua naik...tapi bila bab dividen, bonus...ianya turun pula, hmmmmm

    ReplyDelete
  8. Tak de duit dlm ASB lah Raudzah.. ...susah masuk ASB nak kena tolak zakat...

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah.. tp sepatutnya dlm waktu kenaikan pelbagai harga barangan ni, dividen tu sepatutnya dinaikkan lagi hehee.. bersyukurlah..
    Transitions sini.. :D

    ReplyDelete

Designed By