INTI Uni & Kolej : CPUV Bulan Disember

http://studyinmalaysia.com.my/en/wp-content/uploads/2012/01/subang.jpg
 Kampus Utama INTI Kolej

INTI Uni & Kolej - CPUV Bulan Disember


Alhamdulillah, setelah sekian lama tak ada CPUV, akhirnya semalam ada dua CPUV yang singgah di Blog Santai. Dua-dua CPUV dari INTI Kolej & University. Thank you so much Nuffnang and Advertiser. Kita pasti ramai yang dapat dari INTI kan, tapi mungkin ramai yang tak really tau pasal INITI.

Kenali INTI Kolej


INTI Kolej adalah merupakan antara Institusi Pendidikan Swasta yang telah menempa nama di Malaysia. Kolej Inti bermula pada tahun 1986 sebagai sebuah kolej swasta yang kecil di Bangunan Sim Lim, Brickfields, Kuala Lumpur. Kolej Inti bermula hanya dengan 37 orang pelajar. Dalam tempoh 18 bulan, bilangan pelajarnya telah meningkat melebihi 400 orang. Untuk menampung pertambahan pelajarnya yang semakin ramai, pada tahun 1989, Kolej Inti telah berpindah ke Jalan Sungai Besi, Kuala Lumpur.

Dalam bahasa Sanskrit, "inti" membawa pengertian "intipati". Pemilihan nama INTI menggambarkan penekanan kolej terhadap mutu pendidikan, sesuai dengan slogannya: 'Kualiti, Intipati INTI' ( 'Quality, the essence of INTI').

INTI Kolej Naik Taraf Kepada Universiti

 
Ia dikenali sebagai Kolej INTI sehingga 31 Mei 2010 apabila Kementerian Pengajian Tinggi mengumumkan kenaikan taraf kolej kepada status universiti. INTI dimiliki oleh INTI Education Group yang mementerai penjanjian dengan Universiti Antarabangsa Laureate pada tahun 2008.

INTI kini telah jauh berkembang membina rangkaian dengan pelbagai universiti di Amerika Syarikat, Kanada, Australia, New Zealand, dan United Kingdom. 

Kalau nak tau labih lanjut pasal INTI Kolej & University, boleh klik di SINI ya. Dan pada sesiapa yang nak menderma kat Blog Santai, kalau nampak add INTI berlegar-berlegar tu, bolehlah klik ya..he..he..TQVM!!!

Comments

  1. Replies
    1. Thanks suri..best jugak coz kita tak selalu dapat CPUV ni..tak macam suri..ada-ada je yang menyinggah!!!

      Delete
  2. dua yang comel inti untuk kamu heeee..lala....

    ReplyDelete
  3. Tahniah Raudzah! wah, murah rejeki bloggers2 disember ni.. :)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. tahniah Raudzah.. inti lagi sini.. :D

    ReplyDelete
  5. Masyuk la ada cpuv. org x klik pun dpt hasil :D

    ReplyDelete
  6. kathy pun baru dapat cpuv tu sis..mcm mimpi..hehehe.

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.. tahniah raudzah..

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah.. tahniah raudzah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat