Breaking News

Friday, January 3, 2014

5 Waktu Tidur Yang Di Larang Rasulullah S.A.W

 http://4.bp.blogspot.com/-LYFg0xr7gig/UkkgUhFNLpI/AAAAAAAAAYA/W24LYdDVcGk/s1600/02-Take-wuduq.jpg
 Amalan Sebelum Tidur

5 Waktu Tidur Yang Di Larang Rasulullah S.A.W


1. Tidur Selepas Makan
2. Tidur Sepanjang Hari
3. Tidur Selepas Solat Subuh Dan Awal Pagi
4. Tidur Pada Waktu Asar
5. Tidur Sebelum Isyak

http://2.bp.blogspot.com/-_YTHFJLoCpw/UVhTRO-aKgI/AAAAAAAAAmY/YNgXA1kpgKY/s1600/tidur+1.jpg
Amalan Sebelum Tidur

Rasulullah s.a.w. bersabda: " Barangsiapa yang menyampaikan satu ilmu sahaja dan ada orang mengamalkannya, maka walau yang menyampaikannya sudah tiada maka dia tetap memperolehi pahala" (HR Al-Bhukari)

20 comments:

  1. Perkongsian ilmiah yang berguna :) jemput singgah blog shafiq A Gentleman To Be

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah mudah2an ilmu ini kita praktikkan...
    Jemput singgah blog saya juga www.vitaminutrisikeluarga.com.my

    ReplyDelete
  3. Thanks Raudzah..perkongsian yg bermanafaat ni..Salam Jumaat

    ReplyDelete
  4. terima kasih kerana berkongsi entri ini.. alamak acik suka tidur Tidur Selepas Solat Subuh Dan Awal Pagi

    ReplyDelete
  5. yg dilarang slalu sngat terbuat..hihi no 3 slalu juga..emm..nice sharing

    ReplyDelete
  6. yang no.3 tu pernah juga buat dulu.. hehe..

    ReplyDelete
  7. kathy pun buat yg no3...terutama time anak cuti sekolah..

    ReplyDelete
  8. sebagai peringatan untuk kita semua, setiap larangan ada sebab/kebaikannya untuk kita.

    ReplyDelete
  9. ske trtdo pas asar..pas2 mula mimpi pelik2..huhu..

    ReplyDelete
  10. Slalu dgr pasal ni, tp kadang tidor juga, especially pas suboh..huhu

    ReplyDelete
  11. nice share.. tdo waktu asar mewarisi gila
    tdur lepas subuh sbb waktu tu rezeki datang
    Tidur Selepas Makan nnti perut buncit.. heheh
    Tidur Sepanjang Hari x produktif la..
    yg tdur sebelum isyak tu x sure..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidur sebelum isya' dikhuatiri akan terlelap hingga luputnya waktu (tidur sehingga masuknya waktu subuh).
      Boleh tidur jika terlalu penat dan terlalu mengantuk. Tapi, pastikan ada 'tukang' kejut atau mampu untuk bangun sendiri...

      Delete
  12. perkongsian yang bermanfaat ni. Kadang-kadang benda sebegini kita anggap remeh je kan. Tapi kesemua larangan itu untuk kebaikan kita juga :)

    ReplyDelete
  13. terima kasih share ye kak :) urmm..no.3 tu sy selalu buat :(

    ReplyDelete
  14. biasanya waktu2 macam tulah lah yang mata neh ngantuk... hadoiii...

    ReplyDelete
  15. T kasih diatas perkongsian yg baik ini Raudzah..
    rhb & rhb sini..

    ReplyDelete
  16. Kalau tidur sepanjang hari memang melampau lah ni.

    ReplyDelete
  17. so jangan tidur waktu2 yang disenaraikan :)
    ika dah abah mama biasakan lepas subuh jangan tidur...malam baru tidur..

    ReplyDelete

Designed By