Breaking News

Wednesday, January 8, 2014

Apabila Pekerja Tak DiBenarkan Solat

 http://2.bp.blogspot.com/-LHc3OeR4FyQ/UbGb12EAz7I/AAAAAAAACd8/jGRRCXsZNUU/s400/solat10.jpg
 Jagalah Allah Kerana Allah Pasti Menjaga Kita

Pekerja Muslim Tak DiBenarkan Solat


Kita agak terkejut apabila membaca sebuah artikel di Sinar Online mengenai perlakuan sebuah Bank di Malaysia yang menafikan hak pekerja Muslim untuk bersolat di surau bank berkenaan sejak dua bulan yang lalu. Tak taulah kalau surau berkenaan sedang diubahsuai atau apa. Beritanya kurang jelas.

 

Namun jika berita ni betul dan pihak bank tidak ada sebab yang munasabah untuk tidak membenarkan kakitangan Bank menunaikan solat di surau berkenaan, tindakan mungkin boleh diambil ke atas Bank tersebut. Samada dalam bentuk nasihat atau arahan. Pihak yang berwajib sila siasat ya!!!

Dan bagi kita umat Islam, jangan jadikan alasan tak boleh solat di surau sebagai alasan tak solat ya kerana solat boleh dilakukan dibanyak tempat. Contohnya di workstation atau di mana-mana tempat yang agak terlindung.  Jagalah Allah Kerana Allah Pasti Menjaga Kita!!!


Source

22 comments:

  1. Assalam
    Jika benarlah sedemikian , ia perlu di ambil perhatian.

    ReplyDelete
  2. Mmg sepatutnya diambil tindakan jika ianya benar.. mmg tak patut betul...

    ReplyDelete
  3. tindakan perlu di ambil segera jika benar bank tersebut x bg solat

    ReplyDelete
  4. ia nyer tidak wajar.. dan kita ada undang2.. boleh amik tindakan.. ada dengar juga dari orang lain bercerita.. harap ia tidak seteruk apa yg di dengari ..

    ReplyDelete
  5. Itu budaya sekuler yang nak pisah kan umat dari tuhannya...

    ReplyDelete
  6. ini satu yang tidak boleh diterima...mereka tiada hak untuk menghalang pekerja daripada bersolat..hopefully benda ini disiasat dengan teliti...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. tadi baru lalu kat sini.. mula2 xtau apa kesnya... then balik opis tadi try google..rupa2nya isu solat... panas hati tiba2 je...

    ReplyDelete
  8. sangat setuju tu....kat mana-mana pun boleh solat, jangan pula tak nak solat...even kat toronto pun student boleh solat belakang tangga..sedangkan kita ni pula banyak surau, masjid lain tmpt yang selesa untuk kita mendirikan solat...

    apa pun, harap hal ini disiasat laa..

    ReplyDelete
  9. kalau betul, ini kira tidak menghormati agama org lain.. mana boleh camtu..kita kan 1 Malaysia..

    ReplyDelete
  10. Pulaukn je bank tu...da lama pun wujud bank ni..nape skrg dia nk buat camni?

    ReplyDelete
  11. Jika ianya benar, wajarlah pihak berwajib mengambil tindakan. Saudara kita ini harus dibela!

    ReplyDelete
  12. Kalau aku,buat duLu penyiasatan.. kalau betuL..wajarLah ambik tindakan..

    ReplyDelete
  13. Sy rasa mereka perlu buat siasatan...kalau betul..memang patut diambil tindakan

    ReplyDelete
  14. jika benar, memang melampau.. pihak yang berkenaan perlu mengambil tindakan yang sewajarnya..

    ReplyDelete
  15. tak tahu kisah sebanrnya.. kita tggu dan lihat kesdahannya, jika bnr smpai mcm tu, patt amik tindakan...

    ReplyDelete
  16. jika benar..memang patut diambil tindakan

    ReplyDelete
  17. ada juga bos yang benarkan pekerja solat, tapi bersyarat.pergi di hujung waktu A, combine dengan waktu B. contoh Zohor-Asar. tu pun sama gak hampehnya

    ReplyDelete

Designed By