Breaking News

Saturday, January 18, 2014

Kami Rindukan Mummy & Daddy

RINTIHAN ANAK 
Anak-Anak Pasangan Malaysia Kena Penjara

Kami Rindukan Mummy & Daddy


Kami Rindukan Mummy & Daddy. Itulah luahan 4 orang anak pasangan Malaysia yang ditahan di Sweeden kerana memukul anak mereka yang tidak solat, dalam facebook milik anak sulung mereka, Aisyah, 14 tahun. 

Embedded image permalink
Pasangan Azizul Raheem Awalludin dan Shalwati Nurshal yang ditahan 
polis Sweden sejak Disember lalu.

Bersama Keluarga Berlainan Agama


Anak sulung pasangan itu, Aisyah, berkata beliau dan tiga adik lelakinya Ammar, Adam dan Ariff berusia 7, 11 dan 12 tahun, tidak gembira ditempatkan bersama keluarga angkat yang berlainan agama yang disediakan pihak khidmat sosial negara itu. Mereka ingin pulang ke Malaysia secepat mungkin, namun tidak dibenarkan pekerja khidmat sosial. Kesian adik-adik ni.

Susah kan bila jadi macam ni. Undang-undang Sweeden & Malaysia berbeza. Harap-harap dapat diselesaikan segera. Semoga kes ni boleh dijadikan panduan untuk mereka-mereka yang berada diluar negara.



Source



10 comments:

  1. Semoga menjadi pengajaran pada anak mrk agar patuh perintah ibu bapa mereka .

    ReplyDelete
  2. semoga dipermudahkan segala urusan
    kita hanya mampu berdoa

    ReplyDelete
  3. Semoga urusan mereka sekeluarga dipermudahkan...sedih baca kisah mereka ni..

    ReplyDelete
  4. Semoga diberikan jln penyelesaian yg sebaik2nya buat mereka.. fahaman org berbeza & undang2 negara mereka dah lama mcm tu. Kesian mereka disalah ertikan msykt mereka di sana.. Allahuakbar..

    ReplyDelete
  5. kasihannya anak-anak dia.. harap sangat semoga ibu dan bapa dia dibebaskan.. 2kali ikea, 1 kali churp2..

    ReplyDelete
  6. semoga urusan keluarga mereka dipermudahkan

    ReplyDelete
  7. Pengajaran untuk kita semua juga... berhati2 dan fahami undang2 bila bawah anak-anak bawah umur ke luar negara terutamanya negara2 omputih ni sebab mereka ada undang2... anak2 kecik tak boleh di tangan2kan. Kesian!

    ReplyDelete
  8. ya..memang susah duduk oversea...sebab tu jangan ingat mudah n seronok duduk negara orang...undang2 mereka kita kena tahu and ikut...macam mana kita nak orang hormat undang2 di negara kita, macam tu juga di luar negara :)

    harap dapat dijadikan pengajaran...

    ReplyDelete

Designed By