Breaking News

Thursday, January 16, 2014

Kebersihan Itu Punca Segala Penyakit?

 
Tak Mandi 60 Tahun

Kebersihan Itu Punca Penyakit?


Kebersihan Itu Punca Segala Penyakit. Itulah kepercayaan Haji, 80, dari Dejgah, Iran. Di sebabkan kepercayaan inilah beliau mengambil keputusan untuk menjauhi diri dari air dan hidup dalam keadaan yang tidak bersih sejak 60 tahun dulu. Mood beliau juga akan cepat berubah jika terkena air. Hmmm.. Biar betul pak cik ni. Kuat sungguh anti body dia..

http://n9kini.com/wp-content/uploads/2010/07/pengemis.jpg
Tekanan Emosi!!!

Tekanan Emosi Punca "Penyakit"

Yang sebenarnya, Pak cik ni mengalami tekanan emosi yang dahsyat. So itulah sebabnya beliau memilih untuk tidak mandi dan tinggal di ‘rumah’ dalam lubang tanah seperti kubur. Sama juga dengan golongan mereka yang bermasalah yang selalu kita temui di pinggir-pinggir kaki lima. Mereka selalunya kelihatan kusam dan tidak bersih. Mungkin mereka juga mempunyai pemikiran yang sama seperti pak cik Haji. 

p/s: Kesian mereka kan. Dan yang pasti, Mereka-mereka yang diberi dugaan seperti ini selalunya jarang sakit yang kronik kecuali mentallynya tak stabil kan..itulah kuasa Allah...Di beri kekurangan dan juga kelebihan!!!

15 comments:

  1. ingatkan betul apa yg pakcik tu ckp..rupa nya pakcik tu pun sakit.. hurmm..

    ReplyDelete
  2. patutlah pakcik itu berkata begitu.. rupa-rupanya dia yang sakit.. kasihan betul..

    ReplyDelete
  3. Baca jg tadi, pelik betok Pokcik ni...Hehe

    ReplyDelete
  4. siannyer..macam hidup terbiar jer :(

    ReplyDelete
  5. alahai mesti daki melekat dah kan. xleh nak bayang la

    ReplyDelete
  6. Perasan juga golongan sebegini memang jarang kelihatan sakit.. masing2 dgn kelebihan dan kekurangan dari Allah

    ReplyDelete
  7. aishhh.. mcm terbalik fakta pula pakcik ni. kesian...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum. Atasi pelbagai masalah kesihatan dengan memilih vitamin yang diyakini halal, selamat dan mudah diserap oleh badan. Klik --> Vitamin Suci untuk info lanjut. Terima kasih.

    ReplyDelete
  9. Mcm2 perangai manusia ada di dunia ni.. buat renungan kita insan...

    ReplyDelete
  10. betul tu, ini laa kuasa Allah, kita yang jaga kebersihan ni pun boleh kena penyakit macam2, pakcik tu yang kurang sihat, yang hidup di gelandangan sihat je takde pun sakit apa2 (kecuali mental problem).....

    ReplyDelete

Designed By