Breaking News

Monday, January 13, 2014

Lipas Dalam Telinga!!!!!

 
 Lipas Ni Dalam Telinga

Lipas Dalam Telinga!!!!!


Satu pagi apabila Hendrik Helmer bangun dari tidur, dia rasa sesuatu yang bergerak dalam telinganya. Makin lama makin sakit. Seolah-olah benda yang sangat tajam menggerudi gegendang telinganya.

Pada awalnya beliau cuba mengeluarkannya menggunakan pembersih vacuum dan air. Tapi usahanya gagal. Makin lama makin ke dalam dan makin sakit. Tidak sanggup menahan kesakitan, Hendrik membuat keputusan ke hospital untuk mendapatkan rawatan. 

 
Hendrik & Lipas

Minyak Pelincir & Air Untuk Lipas


Doktor yang membuat rawatan, menggunakan minyak pelincir untuk mengeluarkan sesuatu dari telinganya. Namun makin lama lipas tersebut makin bergerak ke dalam telinga, hinggalah 10 minit kemudian ia berhenti bergerak. Nafasnya terhenti disitu!!!!!

Doktor kemudiannya memasukkan forsep ke dalam telinga dan menarik keluar lipas tersebut. Mereka agak terkejut kerana tidak boleh pernah menyaksikan lipas sebesar itu, berada didalam telinga sesorang. Hmmm!!!!

p/s: Kita tak boleh bayangkan, betapa ngilunya bila lipas tu bergerak-gerak. So hati-hati semua. Make sure tidur ditempat yang bebas dari semut dan lipas ya!!!!!

20 comments:

  1. waa.. takutnya.... takleh bayangkan lipas dlm telinga!!

    ReplyDelete
  2. seriuorrr yobbb... cer bayanggg kan...eee idak ler temannn...!!!!

    ReplyDelete
  3. sedangkan semut masuk telinga pun dah sakit, nie pulak lipas.. huhu

    ReplyDelete
  4. Macam2 larr dorang ni... pasnie tikus pulak masuk dalam telinge hehehehe...

    ReplyDelete
  5. Janganlah sesekali berlaku pada diriku...

    ReplyDelete
  6. tak dapat bayangkan macam mana lipas tu boleh masuk ke dalam telinga.. rasa seram pula..

    ReplyDelete
  7. tak dapat bayangkan macam mana sakitnya tu..pernah tengok kawan menangis sebab semut masuk dalam telinga.

    ReplyDelete
  8. Assalam
    Masyaallah. Satu penyeksaan yang tidak dapat di gambarkan.

    ReplyDelete
  9. gelinye....jgnlah mase tido telinga masok lipas pulak...ade menangis je kang

    ReplyDelete
  10. geli juga tp apapun boleh jadi skrg ni

    ReplyDelete
  11. Erkkk, sebab tu Muz akn berusaha sehabis mungkin pastikan tmpt tidur slmt drpd serangga ni smua... Huhu

    ReplyDelete
  12. mmg ada kes cam gini kat klinik kita pun ada ....
    lipas dan cotton buds perkara biasa..

    ReplyDelete
  13. perghh..sy dulu semut kecik je sekor masuk,sakit teramat sangat..ni lipas..tak leh bayang..


    Kepada pembaca lain,sila la lawat laman saya disini,banyak info yang anda belum tahu>>klik sini :-)<<

    ReplyDelete
  14. Mmg bhya.. Bapa sy pun pnh kna.. Mmg kna g spital utk buang lipas tu...

    ReplyDelete
  15. sedangkan semut masuk telinga pun dah sakit, inikan pula lipas!! adehhhhh macam mana laa boleh masuk dalam telinga tu agaknya...

    ReplyDelete
  16. ye...ada terbaca pasal ni..ngeri jugak..

    ReplyDelete

Designed By