Breaking News

Thursday, January 23, 2014

RON 95 Hanya Akan Di Jual Kepada Yang Layak?

RON 95

RON 95 Hanya Akan Di Jual Kepada Yang Layak?


RON 95 Hanya Akan Di Jual Kepada Yang Layak mulai Mei atau Jun tahun ni. Inilah kenyataan terbaru yang dikeluarkan oleh  Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. 

Menurut beliau petrol RON95 hanya akan dijual kepada golongan yang layak sahaja untuk memastikan semua subsidi kerajaan hanya dinikmati oleh rakyat Malaysia yang layak sahaja, i.e golongan miskin. 


RON 95 Untuk Golongan Miskin


Kita pun tak pasti siapa yang dianggap golongan miskin. Tapi yang pasti mereka yang pakai (Toyota) Alphard ataupun Mercedes (Benz) tak layak katanya. Dan bagi mereka-mereka yang tak layak ni, mereka hanya layak untuk membeli petrol RON97 ya.

p/s: Hmmm...Siapalah punya cadangan ni ya. Macammanalah dia orang nak pastikan setiap kereta yang isi petrol RON 95 adalah golongan miskin...Dan harap-harap strategi ni bukanlah langkah pertama ke arah memansuhkan petrol RON 95.


(Source)

24 comments:

  1. dah macam tu pulak??? adoii macam2 lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah farah..macam-macam dia orang ni...

      Delete
  2. mau ler lepas nie nak beli petrol kene tunjuk IC ler pulak... :-)

    ReplyDelete
  3. semua nak jual pada layak jer sedih pula macam anak tirikan negara sendiri

    ReplyDelete
  4. salam jumaat. ada pulak macam tu ya..huhuhu

    p/s isi tabung IKEA :)

    ReplyDelete
  5. sori tertelan ikea dua bijik hiiii

    ReplyDelete
  6. sapa yg layak sebenarnya?...isi tabung la bess

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah persoalannya KJ...thanks ya!!!

      Delete
  7. Org2 yg terima BRIM je layak beli RON95 kot.. *sedih dgn perkembangan yg semacam ini

    ReplyDelete
  8. macam macam la dorang ni, macam mana diorang nak tau siapa miskin siapa kaya? Takkan setiap kali isi petrol nak tunjuk slip gaji. Atau ada udang disebalik mi ni?

    ReplyDelete
  9. jom kita shopping kat ikea..pergi naik burung biru..hehehe

    ReplyDelete
  10. Isk..makin pelik2 kerajaan kita sekarang ni

    ReplyDelete
  11. Cakap biarlah berfikir dulu...jgn bikin panas jer!

    ReplyDelete
  12. pening kepala dengan karenah diorang..

    ReplyDelete
  13. Buatlh.. Kang x psl2 je perang dlmn kang..

    ReplyDelete
  14. macam tu pula.. semoga kerajaan kaji betul-betul sebelum putuskan..

    ReplyDelete
  15. Kena kaji betul2 ni sbb bab2 mcm ni, ramai org kaya yg bijak auta jadi org miskin...

    ReplyDelete

Designed By