Breaking News

Sunday, January 5, 2014

Sama Tapi Berbeza!!!!

 
Sama Tapi Berbeza

Sama Tapi Berbeza: 2014 Vs 1947


Petang tadi kita ternampak entry ni dari Blog Dairishare. 2014 Vs 1947. Berbeza tapi sama.  Menarik dan sebenarnya kita pun tak pernah terfikirkannya selama ni. Kalau ikutkan Sequel, memang kedua-dua tahun adalah sama. Satu di tahun 2014 dan satu lagi di tahun 1947. Dan kalau ikutkan logic, memang sepatutnya ia berlakukan. Cuma kitarannya kita tak tau...Adakah ini yang pertama berlaku dalam masa 67 tahun atau pernah berlaku sebelum ni tapi kita tak perasan? Hmmm...any idea guys?

13 comments:

  1. kena bandingkan tahun demi tahun la macam ni...hehehehe

    p/s jom kita ke ikea..:)

    ReplyDelete
  2. Jika tak diberitau...xtau pun. Mungkin ada tahun lain yang spt ini.

    ReplyDelete
  3. Tula, tak tau juga. Hari tu ada org share tentang ni juga. Tak tau kitaran atau kebetulan :)

    ReplyDelete
  4. kuasa allah...takde sape yang sangka kan :)

    ReplyDelete
  5. tak terfikir pun tapi memang menarik. 1947 baru 2 tahun lepas perang dunia kedua, jauh sangat beza.

    ReplyDelete
  6. Saya ada simpan satu kalender yg berkaitan dgn tahun2 yg sama mcm tu.. cuma rujuk tahun apa & table kalender mana.. boleh diguna smpi 100 tahun lagi huhuu.. tp sy sendiripun x perasan & mmg ada tahun2 yg boleh guna kalender yg sama.. :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really Khir..maksudnya kita ni memang dah ketingglan jauh..thanks khir...

      Delete
  7. selama ni tak tahu langsung..hihi nampak sangat tak ambik tahu..:)

    ReplyDelete
  8. owh.. baru tahu... bukti kebesaran Ilahi... :)

    ReplyDelete
  9. kite pon tak tau....baru tau...kesian kan..huhuhu

    ReplyDelete
  10. kata kalendar 1986 sama dengan 2014 sis..

    ReplyDelete
  11. tahun lain juga ada macam ni raudzah, ika pun pernah jumpa...kalau nak tahua da lagi ke tak kena rajin mencari balik laa tentang kitaran calendar ni :)

    ReplyDelete

Designed By