Breaking News

Monday, January 20, 2014

Santapan Minda




Santapan minda:

Jika Kita menerima gaji, bonus atau Apa-Apa ganjaran, jangan di lupa Tanggungjawab Kita kepada Ibu bapa walaupun mereka tidak meminta. Besar atau kecil bukanlah ukuran. Keikhlasan Hati adalah segalanya.

16 comments:

  1. Betul tu kak. Apabila kita mudah menghulur..InsyaAllah mudah kita menerima rezeki yg lain daripadaNya.

    ReplyDelete
  2. betul tu...tak byk sikit pon kite kena bagi...ini masenya kite balas budi ibu bapa kite yang mambesarkan kite..mudah-mudahan rezeki kite lebih berkat.

    ReplyDelete
  3. walaupun tak banyak sedikit itu pun dah cukup bermakna kan dear? ingatan tu yang penting... In Shaa Allah, kalau kita tak lokek dengan parents rezeki kita akan lebih murah...

    ReplyDelete
  4. masalah itu sering ibu bapa keluh kesahkan cuma anak buat tak tahu...wahualam

    ReplyDelete
  5. perkongsian yang sgt bagus kak.. :-)

    ReplyDelete
  6. kadang-kadang ibubapa tak minta pun tapi apa yang mereka harapkan ialah tanggungjawab kita kepada mereka...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. Sebut mudah tapi buatnya payah...itulah keikhlasan.

    ReplyDelete
  8. ika setuju, jangan lupa kat mak ayah...even kita dah berkahwin sekalipun...tanggungjawab tu masih ada :) selalu bila duit gaji tu kita bagi pada mak ayah...dorang akan mendoakan juga supaya rezeki kita murah....lagi berkat kan raudzah :)

    ReplyDelete
  9. betul2..ibu bapa mmg xminta kalau kita bagi kdg2 boleh bergenang air mata mereka..hehe

    ReplyDelete
  10. T.kasih atas peringatan...semoga bertambah berkat..aamiin

    ReplyDelete
  11. Bukan semakin berkurangan pun bagi mak ayah nikan Raudzah...Insyaallah semakin bertambah rezeki kita adalah....

    ReplyDelete
  12. betul tu. semakin bertambah rezeki kalau kita ingatkan ibu dan ayah, insya-Allah.. 3 kali churp2..

    ReplyDelete

Designed By