Breaking News

Monday, January 20, 2014

Suapan Terakhir & Syaitan


Suapan Terakhir & Syaitan

Suatu ketika Rasulullah s.a.w sedang duduk-duduk dan beliau melihat seseorang yang sedang makan, tanpa terlebih dahulu mengucap Kata "Bismillah". Ketika suap yang terakhir didekatkan kemulutnya, barulah orang itu mengucapkan: " Bismillah pada permulaan dan pada akhirnya".

Mendengar ucapan orang itu, seketika Rasulullah s.a.w. tertawa dan berkata: " Tadi syaitan ikut makan bersama dia, tetapi setelah ia menyebut nama Allah, maka syaitan pun memuntahkan apa yang sudah masuk ke dalam perutnya."

21 comments:

  1. betapa pentingnya mengucapkan bismillah sebelum makan...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. peringatan pd mrk yg selalu terlupa bismillah ...

    ReplyDelete
  3. untunglah saya mampir kesini, dapat ilmu dan pencerahan hati tentang adab makan menurut Rasulullah s.a.w.
    terimakasih yey...moga jadi pahala....aaaamiiiiin

    ReplyDelete
  4. nice sharing n thankyu tuk peringatan nie >.<

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah. terima kasih atas perinhatan ini. simple tapi betul2 dekat dgn jiwa..

    ReplyDelete
  6. jangan lupa baca bismillah sebelum makan :)

    ReplyDelete
  7. Kita insan lemah, kadangkala terlupa...Jika terlupa lafazkan juga bismilah pada mula hingga akhir aku makan. Insyaallah...semoga makanan yg masuk kemulut diberkati.

    ReplyDelete
  8. baru bismillah, belum lagi baca doa sebelum makan dan doa selepas makan ;)

    ReplyDelete
  9. walaupun nampak remeh...besar impaknya..

    ReplyDelete
  10. kena selalu baca bismillah lah kalo mcm ni

    ReplyDelete
  11. Peringatan yg sgt baik.. semoga kita semua terlindung dari kejahatan syaitan laknatullah.. aamiin..

    ReplyDelete
  12. Kadang tu ada gak terlupa hehe...hish kalaulah dapat nampak apa yg syaitan muntahkan tu...mmg tak akan pernah lupa lepas tukan...

    ReplyDelete
  13. jangan lupa baca bismillah sebelum makan..

    ReplyDelete

Designed By