Breaking News

Saturday, February 22, 2014

Anak Derhaka Di Sebat 2,400 Kali

Di Sebat 2,400 kali

Di Sebat 2,400 Kerana Tumbuk Ibu


Seorang lelaki di Arab Saudi, telah dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun serta dikenakan sebatan 2,400 kali kerana menumbuk ibunya sendiri, sehingga patah gigi. Mahkamah juga turut mengarahkan agar gigi tertuduh yang berumur 30-an itu dipatahkan sama seperti yang dilakukan ke atas ibunya.

Mungkin ini hukuman yang setimpal dengan tindakan si anak yang menginaya ibu sendiri. Kalau di Malaysia apa hukuman dia ya? Ada siapa yang tau?



Source

13 comments:

  1. anak apa ini snggup buat camtu kat mak sendiri... sedih baca

    ReplyDelete
  2. tunggu saja balasan nya di akhirat kelak..

    ReplyDelete
  3. kat Malaysia klu buat lagu tu , ada yg angkat sepanduk tuntut hak asasi manusia ...

    ReplyDelete
  4. kalau lah undang2 begini diadakan di sini macam mana lah agaknya...kalau mak bapak merotan anak untuk mengajar pun ada undang2...bagaimana pula kalau anak yang memukul ibu bapa...??

    ReplyDelete
  5. Tak paham dengan perangai anak yang macam ni..punyalah susah mak nak besarkan kita...haishh..sedih baca..

    ReplyDelete
  6. Di Malaysia skrng ni agak terbalik.. ibu bapa pulak yg menggalakkan anak2 jadi kurang ajar... wallahualam...

    ReplyDelete
  7. memang patut dia dihukum begitu.. kasihan ibunya..

    ReplyDelete
  8. memang setimpal la hukuman yang dikenakan..sampai hati buat ibu sendiri camtu

    ReplyDelete
  9. Hairan kenapa dimalaysia org cukup takut dgn hukum padahal ia setimpal dan saksama.

    ReplyDelete
  10. Huhu..cb malaysia buat mcm ni kn bgus..

    ReplyDelete

Designed By