Breaking News

Friday, February 7, 2014

Inilah Tarif Baru Insurans Kenderaan Bermotor Mulai 15 Februari 2014


Tarif Baru Insuran Kenderaan Bermotor Mulai 15 Februari 2014

Tarif Baru Insurans Kenderaan Bermotor Mulai 15 Februari 2014


Bank Negara Malaysia telah meluluskan kadar baru insurans kenderaan dengan peningkatan sebanyak 15% berkuatkuasa 15 Februari 2014. Dalam notis yang dihantar kepada Persatuan Insurans Am Malaysia (PIAM), BNM menjelaskan peningkatan tariff di atas adalah sama seperti tahun 2013. Mana-mana kenderaan yang tidak tersenarai, tarif adalah kekal.

Kenaikan Tarif Untuk kurangkan Kerugian?


Kenaikan tarif ini juga adalah selaras dengan sebuah laporan akhbar yang dikeluarkan pada 25 Feb 2011 yang menyatakan insuran kenderaan akan meningkat secara berperingkat bermula pada tahun 2012 hingga 2015. Ianya adalah salah satu usaha kerajaan untuk mengimbangi kerugian yang ditanggung oleh syarikat insurans. 

p/s: Kalau ikutkan laporan di atas, bermakna tahun depan ada satu lagi kenaikan ya. So tunggu ajelah..


Source

27 comments:

  1. naik naik dan terus naik... rakyat diutamakan ...

    ReplyDelete
  2. pas ni sure kalah PRK Kajang. ambik kau!

    ReplyDelete
  3. Kat situ untuk kereta kenaikan untuk 1400cc. Jadi selamat la kereta aku, kereta aku hanya 1300cc. Apa pun minggu depan insurans kereta nak mati...semoga dapat perbaharui sebelum 15hb....mana tahu kalau2 ada kenaikan juga...

    ReplyDelete
  4. kan dah kata,... semuanyer naik.. apa sajalah yg turun !

    ReplyDelete
  5. terima kasih dengan info ini. ^_^

    ReplyDelete
  6. rasa macam nak beli basikal yg ade enjin tu.
    x kena insurans..hehe

    ReplyDelete
  7. tol tak jadi naik, harga insuran plak...hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. nampknya naik lagi... aduhhh naik dan terus naik

    ReplyDelete
  9. menunggu sesuatu yg akan turun....

    ReplyDelete
  10. adoi naik lgi...hihi...
    makan kangkung je nanti :)

    ReplyDelete
  11. Assalam
    Walau kenaikan pelbagai harga , masih majoriti yang tiada penurunan Iman . Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  12. Nampaknya pembangunan negara kita macam tak stabil je.

    ReplyDelete
  13. Tol tak naik...Insurans pula yg naik!

    ReplyDelete
  14. Hmm... Lpas ni tggu apa pula nk naik...

    ReplyDelete
  15. Pertanyaan Kesuma Angsana tu memang menarik....ape yang turun? Gaji kot yg tak naik2.....tunggu lepas ni ape pulak yang naik......hmmmmmm

    ReplyDelete
  16. semuanya naik je yer..whats next agaknya kan

    ReplyDelete
  17. hanya burung biru je yang ada...still klik for you :)

    ReplyDelete
  18. Kita tunggulah apa pulak yg naik lepas ni.. yahooo.. :D

    ReplyDelete
  19. kereta viva aiza 1000cc.. tak termasuk la kan dalam kenaikan ini?

    ReplyDelete
  20. kerajaan ini x membela rakya..pihak swasta nak naikkan kadar BN cuma setuju aje..so frustrating!

    ReplyDelete
  21. rakyat didahulukan..pencapaian diutamakan.masalahnya pada rakyat,rakyat yang perlu menanggung kos yang meningkat.aptb

    ReplyDelete

Designed By