Breaking News

Sunday, February 9, 2014

Tips Sihat Untuk Semua...

Embedded image permalink
Tips Untuk Sihat  (Source)

Tips Untuk Sihat


Bila sebut pasal tips untuk sihat, mesti ramai yang terbayangkan sesuatu yang rumit dan susah nak buat kan. Makanan yang boleh dan tak boleh dimakan. Yang ada kalori dan kurang kalori. Yang manis dan macam-macam lagilah...Selain dari diet makanan, mesti ada juga yang terfikirkan kena kena pergi gym, kena jogging dan juga kena naik tangga.

Tapi you all jangan tak tau, sebenarnya ada je senaman yang cukup efektif yang tak perlukan gym atau berlari atau berjogging di track untuk mendapatkan tubuh yang sihat. Yang perlu ada, hanyalah semangat dan komitmen yang tinggi. Kalau nak tau apa, tengok kat diagram kat bawah ni..Simple kan..Hanya 3 steps:

Embedded image permalink
Simple Exercise Untuk Sihat (Source)

Senaman ni boleh dilakukan dalam masa 20 hingga ke 30 minit. Boleh dilakukan di rumah even sebelum tidur pun. Dalam masa seminggu you all akan rasa perubahan dia. Dan selain daripada 3 simple steps kat atas, pastikan you all minum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari ya.

http://nativepakistan.com/wp-content/uploads/Correct-Time-for-drinking-Water.jpg
8 Gelas Air Setiap Hari

So selamat menjalani hidup sihat untuk semua!!!

12 comments:

  1. rajin dan malas jer nak buat hehehee

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. You are most welcome Fidah..jangan tak ikut ya..he..he

      Delete
  3. Senang mcmne pun tapi kalau malas...
    Lama tu 20~30 minit... (kata2 orang malas...hehe)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah malas tu 5 minit pun lama BM..he..he ..tak dapet den nak tolong!!!

      Delete
  4. macam senaang..tapi..
    haaa...kalau dah ada tapi..wasalam jwbnya..eheh

    ReplyDelete
  5. Thanks sharing tips Raudzah.. in shaa Allah, diamalkan nanti... hah!! "nanti"??.. :D

    ReplyDelete
  6. bagus entri ini.. boleh buat di dalam rumah sahaja senaman itu kan..

    ReplyDelete

Designed By