Breaking News

Thursday, March 6, 2014

10 Fakta Menarik Mengenai Malaysia

 
Fakta Menarik Mengenai Malaysia

You all tau tak, Lonely Planet telah menyenaraikan Malaysia antara 10 destinasi pelancongan utama dunia. Sebagai rakyat Malaysia kita patut bangga. Sebenarnya banyak perkara menarik mengenai Malaysia yang masih ramai yang tak tau. Tempat menarik apatah lagi. Kita sendiri pun banyak lagi tempat yang tak kita kunjungi walaupun dah pusing satu Malaysia termasuk Sabah dan Serawak. Antara 10 perkara menarik mengenai Malaysia adalah:

 Gua Mulu Di Serawak , Gua Terbesar Di Dunia
 Tanjung Piai Di Johor, Titik Paling Selatan Benua Asia
 Menara Kuala Lumpur, Menara Tekomunikasi Tertinggi Dunia
 Nasi Kandar, Kegemaran Rakyat Malaysia
 Spesis Tumbuhan & Haiwan Di Malaysia
 Lebuhraya Di Malaysia
 Pulau Sipadan Di Sabah Popular Untuk Aktiviti Skuba
 Rafflesia, Bunga Terbesar Di Dunia
Hutan Belum "Kaya" Dengan Spesis Harimau Malaya
 Jambatan Pulau Pinang Ketiga Terpanjang di Asia. Jambatan kedua adalah yang terpanjang di Asia.

28 comments:

  1. Hargai Malaysia, sayangi Malaysia... Malaysia negaraku tercinta.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea...Saya bangga jadi warga malaysia...

      Delete
  2. fakta yg menarik nie kak.. tq kak.. ^_^

    ReplyDelete
  3. Waa... proud to be Malaysian!!!
    Hutan Belum kaya dengan harimau.. (kena kaya lagi huhuhu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea..Me Too..

      p/s: Part rimau tu kelakarlah pulak ya..Dah tukar dah...takut kalau kaya sangat susah pulak nanti..he..he

      Delete
  4. Fakta lain tu semua ok, tapi fakta nasi kandar tu, rasanya orang penang je kot! Nasi Lemak sebenarnya kegemaran Rakyat Malaysia mengambil kira dari 3 jenis kaum utama. Sebagai contoh, orang cina tak berapa suka nasi kandar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi kandar actually popular..antara trademark Malaysia sebenarnya selain dari nasi lemak..

      Delete
  5. JOM JOIN CONTEST :)
    http://biskutmarry.blogspot.com/2014/03/jom-join-contest-my-bff-me.html

    ReplyDelete
  6. fae teringin nak pi scuba diving huhu

    caption 'hutan belum kaya dengan harimau' buat fae blur jap hehehe balik2 fae read the caption

    ReplyDelete
    Replies
    1. Confuse ya Fae..dah tukar dah..he..he

      Delete
  7. tudia.. popular jugak nasi kandar flat kampung melayu tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka letewwww...Syabas orang Penang...

      Delete
  8. bangga jadi rakyat Malaysia.. especially area sabah ^__^

    ReplyDelete
  9. menrik! terutama psl lebuh raya..huhu
    eh,xde tsenarai kereta paling bnyk ke? ^o^

    ReplyDelete
  10. Banyak juga tempat wisata dan kuliner menarik di Malaysia, nanti saya coba berkunjung kesana.

    ReplyDelete
  11. info yang menarik ni..banyak keunikkan di Malaysia. Bangga menjadi rakyat Malaysia :)

    ReplyDelete
  12. wow hebatnya malaysia....bersyukur lah, kita masih hidup
    dengan sempurna di sini...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum... makanan2 di Malaysia memam sedap2 belaka...

    ReplyDelete
  14. sebenarnya banyak lagi tempat menarik kat malaysia nie yang saya tak pernah pegi lagi...

    Regards
    Strider

    ReplyDelete
  15. Proud to be sabahan.. haha **tibe-tibe :D

    ReplyDelete
  16. wow hebat jugak malaysia kita ni kan :)

    ReplyDelete
  17. info yg baik.....ada yg baru thu....proud to be a part of Malaysian.......

    ReplyDelete
  18. Nice sharing.. Tu pun rmai nk g bljn kot luar Malaysi..pdhal kg sndiri x hbis jlajah lagi..

    ReplyDelete
  19. Bangga jadi anak Malaysia. Bnyk yg menarik ttg Malaysia ni kn

    ReplyDelete
  20. Ingin jana pendapatan lumayan dgn mudah dan cepat tanpa modal,tiada penipuan??? click - http://tasks4job.com/?refer=57311

    ReplyDelete

Designed By