Breaking News

Sunday, March 16, 2014

Pesawat MH370: Teori Kehilangan Yang Hampir Tepat ?

Embedded image permalink
Pesawat MH370: Siapa Yang Melakukannya?

Teori Kehilangan Pesawat MH370


Kehilangan misteri Pesawat MH370 telah mengundang pelbagai spekulasi. Namun spekulasi tingal spekulasi selagi pesawat tak dijumpai. Walau apa pun kita sebagai manusia dan rakyat Malaysia harus alert dengan kejadian ni. Selain daripada berdoa jadikan kejadian ni sebagai satu platform untuk berfikir secara rational dan menambah ilmu yang ada.

Dan kita rasa inilah yang berlaku sekarang. Kalau dulu kita sendiri tak pernah nak ambil tau mengenai kapal terbang dan operasi mengendalikannya walaupun seringkali menaiki pesawat, sekarang ni sekurang-kurangnya kita dah tau apa tu Transponder, Black Box dan Radar dan kemungkinan-kemungkinan yang berlaku ketika berada di atas pesawat. Inilah hikmahnya..

Pilot & Co Pilot MH370 Jadi Tumpuan


Dan pastinya apabila kita mengikuti kes ni secara dekat, kita terdedah kepada banyak berita dari dalam dan luar negara. Ada yang betul dan ada yang hanya spekulasi. Kita sebagai pembaca perlu lebih rational dalam meneliti berita-berita ni. Dan semalam bila di beritakan perlakuan dalam kapal adalah "disengajakan" oleh seseorang yang benar-benar faham tentang selok-belok penerbangan, spekulasi baru muncul. Pilot dan Co-Pilot pesawat MH370 menjadi antara subject under scrutinize.

Dalam banyak-banyak teori yang kita baca, kita sangat tertarik dengan laporan ni. Yang pasti bagi kita ianya satu kemungkinan yang berlaku dalam situasi kapal terbang tidak dirampas tapi dikendalikan dalam keadaan biasa yang "selamat".




Bila kita tengok video ni kita rasa sangat sedih. Walaupun ianya hanya teori, tapi bagi kita ada kemungkinan di situ. Dan secara jujurnya kita dapat rasa kejadian diatas sebenarnya berlaku. Dan jika sekira-kiranya ia benar-benar berlaku, sebab dan musababnya hanya Allah yang tau. Tiada kejadian yang berlaku di atas muka bumi ini tanpa sebab. Semuanya telah direncanakan Allah.

16 comments:

  1. Memang rasa sayu sgt2 Raudzah... Sesuatu pasti telah berlaku menyebabkn MH37O menukar haluan. Hanya dgn izin Allah, kita mamou merungkai misteri ini. #PrayforMH370

    ReplyDelete
  2. hanya Allah sahaja yang tahu apa yang sebenarnya berlaku..

    ReplyDelete
  3. etuju..kita hanya mampu berdoa.pada.Allah...Allah tu dimana mereka da memgapa ia terjadi...

    ReplyDelete
  4. setuju sangt... Hanya Allah tahu kebenarannya..

    ReplyDelete
  5. hampir sama dengan kasus Adam Air di Indonesia beberapa tahun yang lalu

    ReplyDelete
  6. Berdoa dan berharap segalanya akan segera selesai dan semuanya selamat...

    p/s: sejak kejadian ini baru tau kotak hitam itu sebenarnya berwarna oren, huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu BM..kita pun baru tau...he..he

      Delete
  7. Semoga semua penumpang dan anak kapal selamat...

    ReplyDelete
  8. hanya mampu berdoa dengan harapan MH370 akan ditemui semula

    ReplyDelete
  9. Harap2 agar mereka semua masih selamat... aamiin..

    ReplyDelete
  10. jangan putus doa yg terbaik utuk MH370 kan !

    ReplyDelete
  11. Walaupun teori hanya satu pngharapan.. Iaitu semua penumpang selamat pulang ke pangkuan keluarga..

    ReplyDelete
  12. kita hanya mampu berdoa dan teruskan berdoa

    ReplyDelete

Designed By