Surah Yasin Di Buang Di Tepi Jalan Di Terengganu

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/TOYOTA-Vios-4829_2.jpg 
Pemilik Kereta Vios Buang Surah Yasin Di tepi Jalan

Surah Yasin Di Buang Di Tepi Jalan


Siapalah pemilik Toyota Vios bewarna merah Jambu yang didakwa membuang surah-surah yasin di tepi jalan petang semalam. Kejadian pertama di saksikan oleh seorang jurutera dari Terengganu di Kilometer 114 Jalan Kuala Terengganu-Kerteh dan kejadian kedua berlaku di Kampung Nyior, Paka.

Kalau you all masih kejadian membuang dan merosakkan Al-Quran suatu ketika dahulu juga berlaku di sebuah masjid di kuala Terengganu. Tak mungkin orang yang samakan coz yang dulu tu ada masalah mental dan dah ditangkap kot. So siapa pula kali ni yang bertindak "Kurang Waras" ni ? Dia orang tak takut dihukum Allah ke?

Berdasarkan siasatan JPJ kereta tersebut didaftarkan di atas nama seorang bekas tentera yang beralamat di Jasin, Melaka. Namun menurut beliau, kereta tersebut telah dijual atau diserah kepada rakannya secara sambung bayar ansuran sehingga sekarang tanpa menukar hak milik. Hmm..Siapalah rakan beliau tu ya?

Comments

  1. masya-Allah.. sanggup beliau memperlakukan begitu terhadap ayat Allah..menabung nissan, maybank, bepanthen.. salam hujung minggu..

    ReplyDelete
  2. Sebab itulah berbagai musibah berlaku pada negara kita,itu teguran ALLAH buat kita yg semakin ingkar perintahNya.

    ReplyDelete
  3. Allahuakbar... tak habis-habis kes kes macam ni... dah ada yang berani cabar orang islam sampai tahap tu... dan malang sekali, macam kita tak terdaya buat apa-apa pulak...

    ReplyDelete
  4. Ada agenda terselindung disebalik kejadian. Orang kurang siuman dijadikan kambing hitam. Semoga dalangnya terserlah dan tertangkap hendaknya!

    ReplyDelete
  5. Semoga Allah membalas perbuatan lakhnat tersebut nnti... masya Allah...

    ReplyDelete
  6. siuman ke tidak org yg buang tu.. nape tiada tindakan???

    ReplyDelete
  7. terlalu ramai org mengalami gangguan mental neh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat