Bestnya Juz Avocado!!!!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/IndonesianFood_JusAlpokat.JPG
Avocado Juz Vs Alpukat

Juz Avacado


You all suka makan buah avocado tak? Rasa dia lemak-lemakkan dan isi dia sangat halus. Actually ramai juga yang suka makan avocado ni macam tu aje atau dijadikan salad maupun sup.  Tapi kita kurang sikit kalau makan buah dia aje. Tapi kalau juz avocado memang favorite. Especially Alpukat. Normally kalau kita minum alpukat mesti nak dua gelas. Satu gelas sebelum makan. Satu gelas lagi selepas makan. he..he. Selain daripada rasa dia yang enak, avocado ni banyak khasiat. Antaranya;

 Kebaikan Avacado 
Buah Avocado

Kebaikan Avocado


1. Avocado kaya dengan vitamin C, E dan K.

2. Kandungan asid folik dalam avacado melindungi daripada serangan jantung dan kanser.
3. Avocado dapat mengurangkan berat badan dan merendahkan kolesterol.
4. Avacado kaya dengan vitamin E yang baik untuk memperlahankan proses penuaan
5. Avacado mengandungi antioksida 
6. Avacado mengandungi potasium yang dapat melindungi daripada penyakit radang sendi.

So kalau you all selalu makan/minum juz avocado pun tak rugi kan. Cuma susah nak dapat aje. Tapi supermarket selalu ada. Antara fresh dengan tidak aje. 

Comments

  1. mesti sedap ni sis..tapi kathy tak pernah rasa lagi..

    ReplyDelete
  2. erm....saya tak pernah minum...:DD
    tgk mcm best..

    ReplyDelete
  3. Jus paling popular di Sabah. Memang sedap, freshhh..heheehe

    ReplyDelete
  4. Pernah rasa, tapi dah lama dah & tak berapa ingat rasanya...
    3x digi.. :D

    ReplyDelete
  5. Ramai yg ckp sedap. Tapi blm pernah try agi

    ReplyDelete
  6. air nie memang baik utk kesihatan tapi saya dah cuba minum and rasa tak sedap..hehehehe..

    p/s: sy memang tak ingat nama kedai dia tapi kalau akak tau plaza idaman gombak, masuk dari pintu depan akak terus jer ke blakang..kedai dia 2nd last and berhadapan dengan kedai melayu.Kalau kedai repair computer milik melayu, kedai itu laa..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  7. Saya tak makan le buah ni... Manggis juga yg sedap dan penuh misteri...haha!

    ReplyDelete
  8. puteri lom pernah rasa jus avocado lagi

    ReplyDelete
  9. pernah sekali je minum ..tu pon masa pergi holiday kat jakarta..kat malaysia nie tak pernah jmpe lagi pon...tp rasa juz nie boleh la tahan...lemak2 kelat sikit

    ReplyDelete
  10. rasa maca xpernah lagi makan buah ni..minum pun xpenah.huhu..

    ReplyDelete
  11. err... saya tak boleh pi dengan buah Avocado ni (kata orang utara) hahahaha... juz pulak tak pernah try lagi... tak boleh bayang macamana dari buah cam tu boleh jadi juz yang sedap... sebab tambah benda-benda lain kut :D

    ReplyDelete
  12. I just know that Avocado is good for the skin.

    ReplyDelete
  13. pernah minum jus avocado ni dulu...sedap..

    ReplyDelete
  14. tak pernah makan lagi buah nie.. tp teringn juga nak mencuba..

    ReplyDelete
  15. xpernah makan lagi neh..kena cubalah sebab byk kebaikan..

    ReplyDelete
  16. rasanya aiza tak pernah lagi makan buah avocado ini.. baru tahu banyak rupa-rupanya khasiatnya.. nuff tak keluar.. menabung 3kali komli..

    ReplyDelete
  17. Saya Assalamualaikum,
    En.Mohd Zuhairi bin Noordin , pengasas produk Jutawan Herbs

    Sy ada menjual herba warisan yg boleh merawat semua jenis kanser dari tahap 1 hingga tahap 4 dan juga untuk sakit lutut dan asthma. Herba warisan ini tidak mengganggu rawatan kimoterapi. Ia boleh diambil semasa rawatan hospital, malah lagi baik jika berubat bersama² supaya lebih cepat sembuh. Daun2 herba yg terpilih ini terbukti mujarab dan sukar dijumpai, malah belum ada mana2 syarikat yg mengeluarkan herba ini. Ia herba khusus merawat kanser. Fokus herba ini untuk membunuh sel-sel kanser hingga tahap akar umbi supaya kanser tidak berulang lagi. Jangan biarkan penyakit anda menghuni dlm tubuh terlalu lama. Sel kanser akan merebak ke organ-organ lain. Setiap penyakit ada penawarnya, herba bukanlah benda asing lg, jangan was-was, sejak beratus tahun herba sudah digunakan oleh nenek moyang kita. Ia penawar ciptaan tuhan. Benda semulajadi tidak akan mengganggu rawatan moden. Kita usaha merawat sehabis boleh. Tidak ada sesiapa yg boleh menetap kan utk sembuh tidak boleh bercampur-campur rawatan.

    Penawar dah ada, hubungi sy secepat mungkin .Bukan pesakit kanser juga boleh amalkan herba ini sebagai amalan harian untuk mencegah kanser. Untuk pesakit kanser pula sy akan bantu merawat sehingga sembuh dgn herba ini. Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi bagaimana untuk hadapi kanser, serta cara-cara utk berdepan dgn kanser. Cara menjaga pemakanan dan nasihat lain utk anda.Sy dh jumpa ramai pesakit, mungkin kita blh berkongsi pendapat bagaimana hendak merawat sampai sembuh. Ramai pesakit sy dah sembuh, anda bila lagi....? 😊

    Boleh singgah di youtube channel kami di Jutawan Herbs utk melihat testimoni kanser. Sila layari laman facebok saya JUTAWAN HERBS.

    Testimoni-Testimoni pengguna JUTAWAN HERBS

    ▪️ Kanser payudara stage 4

    Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM.
    Sekarang dah sembuh dan sihat, dulu doktor berkata dia mampu hidup setahun saja lagi. Selepas itu dia mula minum jus herba sampai sekarang, lebih 6tahun dia minum. Dia menerbitkan buku perjuangan kanser sepanjang hidupnya dengan herba. (Buku boleh order dgn sy). Dia menjadi tetamu dalam rancangan Selamat Pagi Malaysia, Tv1 menceritakan tentang kanser.

    ReplyDelete
  18. ▪ Kanser Payudara stage 3
    Pn. Noraini Yusof pesakit kanser payudara tahap 3, ketulan kanser 13.3 cm. Skg dah sembuh. Sila tonton youtube ,Pn. Noraini berkongsi pengalaman semasa mengidap kanser payudara.

    ▪ Kanser Lymphoma stage 4
    Adik Izzat b.Muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dah sembuh. Dia sentiasa bertenaga dan cergas dgn jus herba yg merawat. Dia minum jus herba ini dari kanser tahap 4 sehingga sembuh.

    ▪️ Kanser Limforma B - cel tahap 4

    En Shahrizal Taib, 41 tahun, pesakit kanser Limforma tahap 4 ,tahun 2020. Dia mula minum jus herba pada tahun 2021. Pernah jalani kimoterapi 8kali dan radioterapi 15kali. Dia minum jus herba ini semasa dalam kimoterapi dan badan terasa bertenaga, tidak mengganggu proses kimo malah amat memberi tenaga tidak seperti pesakit lain yg tak minum herba. Herba bukan beri tenaga saja tp merawat sampai sembuh. Jika bergantung pd rawatan hospital saja, Penyakit boleh datang semula.

    ▪️ Pesakit radang paru-paru Copd

    En. Abd Kadir Sumardi,42 tahun mengidap radang paru-paru pada tahun 2020. Petanda awal sakit ialah batuk tak berhenti, berdarah dan berkahak selama 3 bulan. Dia mendapatkn rawatan klinik kerajaan dan swasta tp batuk, sakit dada, susah bernafas tetap tak hilang. Banyak rawatan alternatif dibuat tapi tak berkesan.Doktor mengesahkan dia mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran udara berkimia. Selepas melihat testimoni herba di facebook Jutawan Herbs, dia menghubungi sy untuk cuba herba ini. Dalam masa 2 minggu saja minum jus dah ada kesan.Batuk dah berkurang, nafas makin lancar ,2 bulan minum jus sehingga pernafasan dan batuk terus sembuh. Penyakit radang paru-paru copd adalah penyakit yang tiada ubatnya tapi dia berjaya sembuh dengan herba.

    ▪ Sakit lutut kronik

    Pn. Rohana Ismail dulunya seorang cergas dan aktif dalam aktiviti lasak seperti mendaki gunung-gunung di Malaysia. Dia ceritakan pd sy masalah lututnya bengkak, dah lama menahan sakit. Dia terpaksa lupakan semua aktiviti lasak. Turun naik tangga mengiring dan berjalan pn perlahan. Sy syorkan dia cuba minum herba dan dia minum dlm masa 2 minggu, lututnya yg bengkak dah surut. Sekarang aktif semula, berjoging ,naik bukit, lutut dah kuat. Kalau dia boleh sembuh,kenapa tidak anda? boleh bertanya sendiri testimoni² saya jika anda ada dalam group whatsApp Jutawan Herbs.

    ▪️ Sakit lutut kronik

    Pn Rasmani Md Noh pesakit lutut kronik, dia terpaksa berjalan mengesot - esot atas lantai dan jika dia paksa diri untuk berjalan, lutut akan berbunyi, tulang bergesel, sgt sakit.Nak masak pun terpaksa duduk atas kerusi sbb tak mampu berdiri lama. Tapi lepas 6 hari minum jus herba, dia dah boleh berjalan macam biasa dan saraf kaki dah tak rasa tegang dan sakit. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

    Sekiranya anda berminat nak tahu lebih banyak testimoni daripada pesakit yang sudah sembuh selepas mengambil jus ini, anda boleh menonton video-video di Youtube channel Jutawan Herbs , di blog Jutawan Herbs dan kami pun ada group whatsApp pesakit kanser, untuk berkongsi pengalaman dan rawatan.😊

    Share info ni kepada yg memerlukan, harini kita tlg org,lain kali org akan tlg kita. Sharing is caring. Herba yg dijamin selamat,terbaik ramai yg dah sembuh serta mampu dibeli semua. Tak rugi cuba sebab ramai yg dah sembuh kanser dan menyesal kenapa dari dlu tak kenal herba ni. Belum terlambat, selagi masih bernafas,peluang nak merawat masih ada. 😊

    Hubungi atau whatsApp sy dengan segera,
    Mohd Zuhairi pengasas Jutawan Herbs
    017 468 7570

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat