Breaking News

Friday, April 18, 2014

Detik "Terakhir" Di Tali Gantung

Balal di tali Gantung
Balal Di Jatuhkan Hukuman Gantung Sampai Mati

Detik-Detik Terakhir Di Tali Gantung


Info menarik pilihan Blog Santai hari ni adalah kisah seorang pembunuh dari Iran, yang tidak menyangka menerima berita gembira pada ketika nyawanya hampir berakhir di tali gantung. Dia sudah berputus harap dan redha dengan hukuman gantung yang dikenakan. Namun Allah masih menyayangi beliau. Menyelamatkan beliau pada detik-detik terakhir di tali gantung.  

Balal, di jatuhkan hukuman gantung sampai mati kerana didapati bersalah membunuh rakannya Abdollah Hosseinzadeh pada tahun 2007. Pada ketika itu usianya 19 tahun. Mereka terlibat dalam sebuah pergaduhan yang berakhir dengan pembunuhan. 

Detik Terakhir Di Tali Gantung

 Iran execution
Balal dibawa ke tali gantung untuk di jatuhkan hukuman
Iran execution spared 6 
Ibu Balal merayu kepada keluarga mangsa supaya anaknya diampunkan sebelum hukuman gantung dilaksanakan.
 Iran execution spared 4
Balal, yang kelihatan agak dramatik sebelum menghampiri tali gantung
 Iran execution spared 3 
Balal, yang sudah bersedia untuk digantung dihampiri Alinejad, ibu mangsa.
Iran execution spared 1
Alinejad, memberikan sebuah tamparan emosi kepada Balal sebelum membuka tali gantung
Iran execution spared 6
Alinejad terlalu sedih. Beliau berkata:
"Pembunuh itu menangis, meminta ampun. Saya menampar dia di muka. Tamparan yang membantu untuk menenangkan saya. Sekarang saya telah memaafkannya, saya rasa lega."

Hukuman di Iran mewajibkan banduan mendapat kemaafan dari keluarga mangsa jika hukuman mati ingin dibatalkan. Inilah kuasa Allah kan. Kita tidak tau nasib yang akan menimpa kita hingga ke saat akhir. Yang pasti jangan berhenti berdoa, kerana doa itu boleh mengubah takdir.

19 comments:

  1. kehebatan negara timur tengah,bisa ampuni bila keluarga korban memaafkan

    ReplyDelete
  2. Begitu lembut hati ibu mangsa....alhamdulillah.

    ReplyDelete
  3. adoiiiii, memang tak sanggup tengok ni, memang sangat2 tak sanggup....

    ReplyDelete
  4. Hebat sungguh jiwa ibu ini. Walaupun sedih dengan kehilangan anak, beliau masih lagi mampu untuk memaafkan.

    ReplyDelete
  5. nyawa di hujung tanduk... itulah keindahan Islam, keluarga mangsa boleh memaafkan pemangsa...

    ReplyDelete
  6. Mulianya ibu ini memaafkan pembunuh yang membunuh anaknya..

    ReplyDelete
  7. MashaAllah. Luhurnya hati manusia ni. Memaafkan manusia walau sebesar besar dosa tlh dilakukannya.

    ReplyDelete
  8. mungkin takkan berlaku ditempat kita sebab undang-undang berbeza, semuanya dengan izin Allah beri petunjuk pada ibu mangsa, dan beri peluang untuk bertaubat.

    ReplyDelete
  9. Subhanallah... semoga anaknya yg telah dibunuh pun mendapat ganjaran dari sikap ibunya, In shaa Allah

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah Allah masih memanjangkan usia beliau..

    ReplyDelete
  11. Wah..luarbiasa.brpantang maut sblm ajal..

    ReplyDelete
  12. Ajal maut mmg ditngn Allah swt...

    ReplyDelete
  13. berpantang maut sebelum ajal......ajal maut di tangan Allah...

    ReplyDelete
  14. lembut hati ibu mangsa tersebut..seorang wanita yang kuat

    ReplyDelete
  15. mesti jiwa ibu mangsa akan lebih tenang selepas ini...kerana memaafkan org yg membunuh anaknya...

    ReplyDelete
  16. Kalau aku, memang tak kuat seperti ibunya, memang aku tak dapat memaafkan pembunuh tersebut. Cubalah bayangkan anak yang dikandung 9 bulan, dijaga siang malam, (bukan senang jaga anak kecil) tetiba kena bunuh dengan " setan" ni.
    Anak hilang sekejap kat pasar malam pun rasa nak tercabut jantung. Inikan pulak kena bunuh. Salute pada ibunya yang sanggup memaafkan pembunuh tu.

    ReplyDelete

Designed By