Breaking News

Wednesday, April 16, 2014

Karpal Singh Maut Dalam Kemalangan Ngeri

 KarpalSingh Maut dalam kelamalangan
Keadaan Kenderaan Yang Dinaiki Karpal Singh Remuk

Karpal Singh Maut Dalam Kemalangan 

 
Blog Santai ingin merakamkan ucapan takziah kepada seluruh keluarga Karpal Singh, yang maut dalam kemalangan ngeri di Kilometer 301.6 Lebuhraya Utara Selatan arah Utara di Gua Tempurung, awal pagi tadi.
 
Dalam kejadian tersebut kenderaan MPV jenis Toyota Alphard berwarna putih yang membawa lima penumpang termasuk Karpal Singh dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang telah merempuh sebuah lori yang secara tiba-tiba dikatakan memasuki lorong yang dilalui kenderaan yang dinaiki Karpal

Akibatnya kenderaan mereka melanggar bahagian belakang bucu lori tersebut. Rempuhan itu mengakibatkan impak yang kuat sekaligus meragut nyawa Karpal dan pembantu peribadinya di tempat kejadian.
 Embedded image permalink
Karpal Singh

Semangat Karpal Singh


Kehilangan Karpal Singh pastinya meninggalkan banyak kenangan kepada mereka yang sama-sama berjuang bersama beliau untuk menegakkan kebenaran. Samada rakan mahupun lawan beliau. Sejujurnya, kita "mengenali" karpal Singh sejak kecil lagi kerana beliau sememangnya dikenali sebagai seorang peguam yang hebat dan sangat vokal dalam memberikan pandangannya. Semangat beliau sangat kuat biarpun berada di kerusi roda. Walaupun perjalanan kerjaya Karpal Singh penuh kontroversi, semangat beliau harus diteladani. Dia tidak gentar menyuarakan apa yang dia percaya.

26 comments:

  1. setuju tu..dah sampai ketikanya...pergilah dia..

    ReplyDelete
  2. betul..setuju... gigih dia ni... walaupon kadang-kadng melampau... ada hikmah tu disebalik pemergian beliau... mudah-mudahan.. Allah swt saja yang tahu...

    ReplyDelete
  3. Takziah kepada keluarga beliau...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum.. terkejut baca berita ni.. singgah menabung estee lauder sini~~~

    ReplyDelete
  5. tengok berita pagi tadi..memang terkejut... tapi nak buat macam mana dah tiba masanya kan... leveno dan libresse utk raudah...

    ReplyDelete
  6. bila ajalnya tiba ... takziah utk ahli keluarganya juga yeos torio di sini .

    ReplyDelete
  7. dah sampai tika dan waktu dia tu...

    ReplyDelete
  8. dah ajal dier kan.. salam takziah buat keluarga !

    ReplyDelete
  9. Salam takziah buat keluarganya...

    ReplyDelete
  10. Takziah kepada ahli keluarganya...siasatan awal mendapati pemandu lori tu positif dadah rupanya....

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. Pukul 6.30 pagi tengok hp dah ada orang update kat watsap kisah nie...

    ReplyDelete
  12. Dewan selalu kecoh bila dia "berperang" dgn Bung Mokhtar...

    ReplyDelete
  13. Dia pejuang.. tapi tak tau apa yang diperjuangkan. Kalau nak kata kuasa, rasanya lebih cerah kalau dia berada di pihak kerajaan. Kalau nak kata duit, buat bisnes rasanya lebih menjanjikan keuntungan. Kalau nak kata memperjuangkan agama, dia beragama Sing yang sangat sedikit majoritinya, dan tak pernah pun dia bersuara nak jadikan agama dia sebagai agama rasmi. Tapi dia sangup berjuang di medan politik menentang benda yang tak betul dan yang betul juga..

    ReplyDelete
  14. cerita panas hari ini...salam takziah untuk keluarga mendiang..

    ReplyDelete
  15. takziah......terkejut jgk baca paper semalam..

    ReplyDelete
  16. takziah diucapkan kepada keluarga beliau..

    ReplyDelete
  17. yang hidup pasti akan mati...moga ahli keluarga beliau tabah..

    ReplyDelete

Designed By