Breaking News

Sunday, April 20, 2014

Mereka Perlukan Bantuan

Mereka Perlukan Bantuan

Rumah Kebajikan Sukarelawan Perlukan Bantuan

 
Alhamdulillah Info Perihatin Blog Santai hari ini ada berita baik untuk semua. Peluang untuk kita semua memberi bantuan untuk menambah rezeki. Peluang ni kita dapat melalui Blog Mak Dara. Thanks Mak Dara kerana berkongsi.

Rumah Kebajikan Sukarelawan adalah satu-satunya rumah kebajikan untuk orang Tua Islam yang wujud di Malaysia. Rumah ni berada di Puchong. Sebenarnya bila tengok artikel ni kita rasa sedih sangat. Yalah sebagai seorang Islam, ibu bapa adalah segalanya bagi kita. Mereka adalah syurga kita. Ada juga yang "tak nakkan" syurga ya. 

 
Mereka Adalah Syurga Kita

Kita tak tau apa alasan mereka. Mungkin mereka semua tidak mempunyai keluarga. Kalau tidak masakan dibuang atau ditinggalkan disini kan. Apa-apa pun jom kita bantu mereka. Mereka perlukan bantuan kita. Antara yang diperlukan adalah:

1. Pampers (lampin pakai buang)
2. Ubat-ubatan
3. Peralatan : Mesin Dialysis, Kereta Sorong
4. Beras, Telur Dan susu
5. Al-Quran (berhuruf besar) dan bahan bacaan.

Sumbangan boleh dihantar terus ke Rumah Kebajikan di atas atau gunakan e-banking.

Nama Bank : Al Rajhi Bank 

Nama Akaun Bank : RUMAH JAGAAN DAN RAWATAN ORANG TUA AL-IKHLAS
 

No. Akaun : 12700-1061101131

Ini webpage dia orang: http://al-ikhlashomecare.blogspot.com/

http://i435.photobucket.com/albums/qq75/Barbarian82/Sedekah3.jpg
Kelebihan Bersedekah

Tidaklah akan berkurang harta yang kita sedekahkan dengan ikhlas kerana Allah,
Melainkan Allah akan menggantikannya dengan berlipat ganda.

15 comments:

  1. Kenapalah mereka sanggup tinggalkan ibu bapa mereka di sana...

    ReplyDelete
  2. marilah kita mampu yang termampu

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas info nie.. semoga dengan perkongsian nie sedikit sebanyak dpt membantu mereka yang hendak memberi pertolongan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are most welcome Fiza..Semoga dapat membantu dia orang...

      Delete
  4. Thanks sharing Raudzah.. in shaa Allah...

    ReplyDelete
  5. terima kasih berkongsi info ni raudzah :)

    ReplyDelete
  6. Terima kasih atas maklumat Raudzah... kita tak tau hari tua kita nanti macam mana..

    ReplyDelete
  7. ika pun selalu juga terfikir, kenapa ada anak2 yang sanggup tinggalkan ibu bapa dorang kat pusat jagaan macam ni...hmmm...sedangkan ika bila jauh seminggu dua dengan abah mama pun dah rasa macam nak menangis sebab rindu...sampai hati dorang kan T_T

    insyaAllah, kalau ada yang dapat dibantu, akan cuba membantu, mana tahu perkhidmatan perubatan juga mereka perlukan :)

    ReplyDelete
  8. Oh rumah org tua ni .......telah diwar warkan jugak oleh geng wa kita....cuma belum berkesempatan pergi lagi

    ReplyDelete
  9. Thaks sharing... Hulurkan ringankn beban..

    ReplyDelete
  10. terima kasih di atas info kak rauzdah..insyallah

    ReplyDelete

Designed By