Rahsia Lawatan Obama Ke Malaysia

 
Lawatan Obama Ke Malaysia

Lawatan Obama Ke Malaysia


Info menarik pilihan Blog Santai yang ingin dikongsikan dengan semua adalah kisah Kedatangan Presiden Obama ke Malaysia pada hari Sabtu ini. Lawatan ini dilihat penuh "Rahsia" kerana ketika ditanya tentang lawatan tersebut, seorang pegawai Kedutaan AS memberikan jawapan ini: 'Untuk memberitahu anda, saya perlu membunuh anda." Wah hebat sungguh tahap "kerahsiaan" lawatan Obama ni ya. 

Difahamkan juga, Kawalan keselamatan peringkat tertinggi bakal dilakukan menjelang ketibaan Obama di ibu negara.  Selain daripada tahap kawalan keselamatan yang bakal disediakan di KLIA, Pegawai Perisikan Rahsia AS juga telah dilaporkan berada di negara ini sejak beberapa bulan yang lalu, bagi 'melindungi' laluan, hotel dan lokasi yang akan ditujui Obama. 

Kepingan Kaca Kalis Peluru Untuk Obama


Antara persediaan yang dilakukan adalah penglibatan pesawat kargo tentera AS yang telah mula menghantar peralatan logistik termasuk kenderaan sokongan dan juga trak sarat dengan kepingan kaca kalis peluru untuk melindungi cermin hotel yang bakal menempatkan presiden Obama.

Hmm..Hebat betul persediaan dia orang ni kan. Kos lawatan beliau juga pastinya amat tinggi. Bayangkan seramai 16,000 anggota polis telah dikerah untuk memberikan pelrlindungan keselamatan semasa lawatan beliau ke Jepun. Ini adalah satu pertiga daripada jumlah polis dinegara tersebut. Agak-agaknya Kat Malaysia berapa ramai pula polis yang kena stand by ya? Yalah mungkin beliau lagi forbia kot selepas kehilangan misteri MH370. 

p/s: Apa "Rahsia" besar yang akan dibincangkan dengan Obama ya? Adakah ianya mengenai MH370?

Comments

  1. Huhu... Debar plak bila sebt rahsia ni..

    ReplyDelete
  2. salam. ehh?? bilanya dia datang??

    ReplyDelete
  3. wah OBAMA nak datang ni... welcome to Malaysia...

    ReplyDelete
  4. itulah, dengar "rumous" dia (obama) nak ambil 6 "khazanah" daripada Malaysia.TAK TAHULAH apa "khazanah" tu. Lagipun ini "rumours" je kan.

    ReplyDelete
  5. ada dgr jugak cerita2 off record ni huhuhu... done nuffnang yer

    ReplyDelete
  6. Nampak sangat diorang ni banyk musuh.....sampai mcm tu skali persiapan nya

    ReplyDelete
  7. rahsia apakah itu ya.....sampai sedemikian rupa nak lindunginya...

    ReplyDelete
  8. Interesting, what is the purpose of the visit.

    ReplyDelete
  9. Pastinya rahsia yg lebih besar dari MM370 tu.. isu dunia.. kat mana nk positionkan malaysia dlm isu dunia kot.. gajah2 sedang mencari sokongan skrng ni.. wallahualam..

    ReplyDelete
  10. Apakah yg akan dibincangkan....kalau saya dapat tahu, anda semua pasti takkan tahu sebab saya dah tiada lagi didunia ini....

    ReplyDelete
  11. Bila dengar Obama nak datang..perkara pertama berligar dalam kepala noe ni...JALAN JEM...ehehehehe...

    ReplyDelete
  12. Obama ke..Obomo ke Orlando ke Omar ke,,,mereka manusia biasa mcm kita je cuma Obama ni leader utk negaga Amareka..negara yg dikatakan segala2nya kuatlah di atas muka bumi Allah nih,,
    Ramai mana pun polis jaga,sehebat mana pun perlindungan keselamatan maka ingatlah " Kekuasaan Allah itu adalah segala2nya Dia lah yg Maha Kuat dari segala sebab Dia adalah Si Pencipta"
    Kalau Allah nak jadikan selamat maka selamatlah kita dan hambaNya ini tp kalau Dia jahanamlah kamu wahai manusia maka jahanam lah kita semua.
    Yang penting dlm hidup kita ni " janganlah kita mengkhianati sesama insan,jujurlah diri kamu dgn saudara2 kamu serta patuh pd Allah" maka apa2 perkara yg jahat yang dirancang oleh manusia pasti akan diselamatkan Allah.
    Siapa lah sgt Obama ni dan jauh sekali bezanya antara dia dgn Rasul dan Nabi Allah..
    Kita sebagai manusia jgnlah terlalu taksub dgn mana2 individu..x kira obama ke,nik aziz ke,mahathir ke,najib ke,anuar ke...atau sape2lah
    Yang penting diri kita..tanya diri kita dulu samada kita ni sebelum ni atau skg ni ada hasad dengki dgn saudara kita,ada buat jahat pd saudara kita,adakah kita ni dah ikut ajaran Allah,,
    Obama adalah pemimpin d sebuah negara yg besar dan berpengaruh dlm dunia skg malah jauh lebih baik dr negara2 Arab
    Kita tidak dapat tidak harus menerima kebaikan beliau dan rasa hormat beliau pd Malaysia..dia dtg ke sini pun bkn calang2 negara yg terpilih
    Itu aje kehebatan dia,,namun dia tetap mcm kita,,manusia biasa,,kalau Allah amik nyawa dia ketika dia tgh sihat skg ni,,,adakah pelik ?
    Tidak,,pasti sekali tidak,,
    Dia adalah manusia biasa asal dr keturunan Adam dan Hawa mcm kita juga cuma agama yg berlainan dia Kristian kita Islam..
    Dia diciptakan dari asal tanah maka dari tanah kita datang dan kepada tanah jua kita akn kembali pd Allah,,
    ok,,saje je at least leh la wat sikit pahala kat sini sama2 ingat mengingati antara kita manusia sejagat
    Bye..Assalamualaikum..

    ReplyDelete
  13. Dia ni off topik pulak..org lain pn tahu psal ni, xpyh nk pencerahan sgt, ikt topik skali skala..jgn nk potong je. Apaa daa

    ReplyDelete
  14. Potong la dia ni..off topik. Xblh bwk msk berbincang ni, potong daa..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat