Breaking News

Sunday, April 20, 2014

Tolong Baca Entry Ni Sebelum Tidur Ya!!!

http://1.bp.blogspot.com/-04e9myevJQ8/UZsq6NprFSI/AAAAAAAAMUs/tzxiSXgIwoA/s640/935207_557521100937353_1802082338_n-2108752493.jpeg 
 Peringatan Sebelum Tidur

Rasulullah SAW telah bersabda: "Sesunguhnya apabila seseorang hendak tidur maka bersainglah malaikat dan syaitan.

Malaikat Berdoa: "Ya Allah akhiri orang ini dengan kebaikan"

Syaitan pula memohon: "Akhiri orang ini dengan kejahatan"

Untuk mengelakkan diri kita dari pengakhiran yang tidak baik, baca zikir ini 
sebelum tidur ya:
http://3.bp.blogspot.com/-9nUDjQF1t_k/UtvsHcLN-JI/AAAAAAAANKg/H_rfsIzqNOc/s1600/995605_619865054715497_1341661837_n.jpg
 Tidur Adalah Kematian Sesaat
Rasulullah SAW banyak membaca: "Subhanallahhi Wa Bihamdihi, Astagfirullah Wa Atubu Ilaihi" (Maha Suci Allah dengan segala pujiNya, aku memohon ampun kepada Allah) sebelum tidur. (Hr Bukhari, Muslim)
Amalkan sunnah ini juga sebelum tidur:
Sunnah Sebelum Tidur (Klik Imej Untuk Besarkan)
 http://3.bp.blogspot.com/-KvDvlVWCEKA/UbkpiLCOBNI/AAAAAAAAOMY/R_LfyHgNpdY/s400/info+(53).jpg
Dan Maafkan Setiap Insan Sebelum Tidur

Jangan tidur dalam keadaan yang marah, kerana kita tidak akan pernah tau samaada kita atau insan yang kita marah itu akan bangun atau tidak kesesokan hari. Semoga Malaikat menjaga kita sepanjang tidur.

22 comments:

  1. Alhamdulillah.. gud nite Raudzah :)

    ReplyDelete
  2. sebelum tidur elok memaafkan semua orang kan...

    ReplyDelete
  3. Terima kasih atas perkongsian. Selamay malam.

    ReplyDelete
  4. insyaallah trima kasih atas perkongsian,,,

    ReplyDelete
  5. InshaAllah... peringatan yang amat baik sekali... alhamdulillah... :D
    barakalluh yaukhti..

    ReplyDelete
  6. raudzah mcm ada chemistry dgn saya ;)

    saya baru2 ni mmg bercadang nk buat entri adab sunnah nabi :)

    ReplyDelete
  7. Insyallah, thanks raudzah..elamat malam

    ReplyDelete
  8. terima ksih atas peringatan raudzah...baru nak tidur ni.. :)

    ReplyDelete
  9. Nelly akak baca entry nie skali lagi sebelum Nelly tidur malam nanti..

    Salam singgah dari Nelly..=)

    ReplyDelete
  10. sangat suka entri ni...ika pun selalu amalkan...even kalau terlalu penat pun sampai rasa nak tidur cepat2...at least zikir laa beberapa kali... :)

    ReplyDelete
  11. Harapnya tak lupa lagi lepas ni hehe...

    ReplyDelete
  12. alhamdulilah... terima ksh kak..

    ReplyDelete
  13. thanks for sharing....peringatan untuk diri...

    ReplyDelete

Designed By