Breaking News

Monday, May 19, 2014

10 Ciri-Ciri Orang Yang Berjaya

 
Ciri-Ciri Orang Yang Berjaya

10 Ciri-Ciri Orang Yang Berjaya


Info menarik pilihan Blog Santai untuk kita kongsikan dengan semua adalah 10 ciri-ciri orang yang berjaya. Menjadi orang yang berjaya adalah impian semua orang. Namun kejayaan tidak akan datang bergolek. Ianya memerlukan usaha disamping sikap yang betul. Antara ciri-ciri yang perlu ada pada setiap orang yang ingin berjaya adalah:

1. Menghargai semua orang disekeliling kita
2. Tidak lokek untuk berkongsi ilmu
3. Sentiasa bersedia untuk menimba ilmu yang baru
4. Suka membaca dan mencuba sesuatu yang baru
5. Bertanggungjawab di atas setiap tindakan
6. Senang untuk memaafkan kesalahan orang kepada kita
7. Mempunyai tujuan yang jelas sebelum melakukan sesuatu dan fokus
8. Semangat tidak mudah mengalah
9. Senang untuk menerima perubahan
10. Menjadikan "Berjaya Bersama" sebagai satu MISI. Terutama dalam satu kumpulan.

Jika kita mempunyai ciri-ciri di atas, In Shaa Allah setiap usaha kita akan dipermudahkan. Dan setelah berjaya, Jangan takut untuk berkongsi kejayaan. Kerana lagi banyak kita berkongsi, lagi banyak kejayaan yang akan kita kecapi.

20 comments:

  1. nice sharing... insyaAllah nak amalkan semuanyaa.. hee (: sama2 lah kita ye

    ReplyDelete
  2. i'allah..dlm berblog ni pun kita dah brkongsi ilmu kan..

    ReplyDelete
  3. Nice info... Berkongsi apa yg ada.. Insha Allah akan bertmbh lebih apa yg ada.

    ReplyDelete
  4. semoga kita semua bersama-sama jadi orang yang berjaya.... berjaya dunia dan akhirat.. :)

    ReplyDelete
  5. Thanks for the advise sis..Insyallah akan cuba memperbaiki diri ini dalam usaha menjadi yg terbaik..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. ye ke, saya suka no 4, sebab saya suka membaca novel dan mencuba sesuatu yang baru, maknanya Saya ni tergolong dalam orang yang berjaya!!

    ReplyDelete
  7. Suka membaca tu yang berat skit tu... sempat baca belog jer... kekeke...

    ReplyDelete
  8. Semoga kita semua tergolong dikalangan org2 yg berjaya... aamiin.. :)

    ReplyDelete
  9. tak senang nak menjadi org berjaya tp kalau ada usaha inshaAllah..:)

    ReplyDelete
  10. biasanya no. 10 tu jarang yg ada...ramai yg nak berjaya sorang2 je...

    ReplyDelete
  11. cek suka tang kongsi ilmu tu. takan habis ilmu kalau kita kongsi kat orang. boleh jadi bekalan dunia akhirat jugak. :)

    ReplyDelete
  12. Peringatan yg bagus..thanks Raudzah

    ReplyDelete

  13. تعد شركة الرحمة افضل شركات التنظيف ومكافحة الحشرات بالرياض والممكلة فهى توفر افضل عماله مدربة على جميع اعمال التنظيف للمنازل والفلل والشقق والخزانات بافضل المنظفات العالمية العالية الجودة وارسعارها في متناول الجميع
    افضل شركة تنظيف منازل بالرياض
    شركة نقل عفش بالرياض

    شركة جلى بلاط بالرياض

    كشف تسربات المياه بالرياض

    ________________________________
    خدمات التنظيف تحتاج الى عماله ماهره لتقوم بها في اسرع وقت نوفر افضل العمالة الفلبينية والمصرية والهندية لتتم عمليات التنظيف وجلى البلاط على اتم صورة وباسرع وقت وبارخص الاسعار
    افضل شركة تنظيف بالرياض

    افضل شركة تنظيف شقق بالرياض
    افضل شركة تنظيف فلل بالرياض
    افضل شركة مكافحة حشرات بالرياض
    شركة تسليك مجارى بالرياض

    __________________________________
    وان كنت تريد ان تتخلص من الاثاث القديم الذي يسبب لك الازعاج فشركة الرحمة تقوم بشراء الاثاث الستعمل فهى افضل شراء اثاث مستعمل بالرياض

    نوفر افضل مستودعات تخزين الاثاث وافضل سيارات نقل الاثاث بالاضافة الى خدمات تنظيف الخزانات وعزل الخزانات والاسطح باتصالك بالرحمة توفر على نفسك التعب والمجهود في التعامل مع غير المحترفين وصرف الكثير من الاموال فالرحمة افضل شركات التنظيف ومكافحة الحشرات بالرياض وبشهادة عملائنا
    افضل شركة تنظيف خزانات بالرياض
    افضل شركة عزل الاسطح بالرياض
    افضل شركة تنظيف مجالس بالرياض
    افضل شركة تنظيف سجاد بالرياض
    شركة تخزين اثاث بالرياض

    ReplyDelete
  14. شركة اتقان الرياض للديكور

    يعد الديكور من اهم عناصر جمال المنزل ورونقه نقدم افضل ديكورات ودهانات بافضل الدهانات العالمية العالية الجودة ونتميز بتقديم احدث تصميمات الديكور العالمية التى تعمل على جعل منزلك انيقا فخما ومريحا عمليا بالاضافة الى خدمات تنظيف السجاد وتنظيف الموكيت وتنظيف الكنب بجميع انواعه
    نتميز باننا الافضل والاعلى جودة ولكن اسعارنا في متناول الجميع
    افضل شركة دهانات بالرياض
    شركة ديكورات جبس بالرياض
    شركة ديكورات بالرياض
    افضل شركة تشطيب فلل بالرياض
    افضل شركة تشطيب شقق بالرياض
    افضل شركة تركيب ورق جدران بالرياض
    شركة غسيل كنب بالرياض
    شركة غسيل سجاد بالرياض
    شركة تنظيف بالباحة
    افضل شركة رش مبيدات بالباحه

    ReplyDelete
  15. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Designed By