Breaking News

Friday, May 30, 2014

Malaysia Di Serang Rama-Rama

Embedded image permalink 
Rama-Rama Memenuhi Stadium Darul Makmur

Malaysia Di Serang Rama-Rama


Mesti ramai yang tengok perlawanan separuh akhir piala FA diantara Pahang melawan JDT semalamkan. Tahniah untuk pasukan Pahang kerana telah melayakkan diri ke perlawanan akhir setelah mengalahkan JDT dengan aggregat 2-1. Perlawanan yang menarik. Kemenangan pasukan Tok Gajah bukan sahaja diraikan oleh ribuan penonton malah turut diraikan oleh ribuan rama-rama yang memenuhi Stadium Darul Makmur. Kehadiran rama-rama yang begitu banyak sebenarnya memang menakjubkan. Ianya bukan hanya berlaku di Pahang bahkan hampir seluruh negara diserang rama-rama.  

http://4.bp.blogspot.com/-zlv7V0XVPxM/U4cSBSkdiBI/AAAAAAAAD8U/DpNQqV7i3qA/s1600/IMG-20140529-WA0003.jpg 
Rama-Rama Di Istana Lama Perak
 
Rama-Rama Di Mersing Johor

Kita tak pasti samaada sekarang ni memang musim rama-rama atau sebaliknya. Seingat kita fenomena diserang rama-rama ni tak pernah berlaku di Malaysia kot. Semoga ianya membawa khabar gembira buat semua.


Google+    

28 comments:

  1. Ehh...errm...betul ke?
    Xperasan pulak ade rama-rama kat tempat saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin tak banyak lagi kot shikin..

      Delete
  2. Replies
    1. Kita tak jumpa lagi kat KL...KA kat mana?

      Delete
  3. Mcm menarik je serangan rama-rama tu... mudah2 tiada hama & membawa kebaikan..
    3x lactacyd & salam ceria hujung minggu Raudzah.. :) :)

    ReplyDelete
  4. selepas ni banyaklah tanaman yg di makan ulat ... subhanallah . kalah juga negeriku . 2x lactacyd n libresse .

    ReplyDelete
  5. sedih JDT kalah.. :( wow..fenomena luar biasa ni..

    ReplyDelete
  6. Wa... Cntiknya... Tpi mesti ada hikmahnya...

    ReplyDelete
  7. licha takut dengan rama2.. hihi.. nasib baik tak pergi

    ReplyDelete
  8. tentu cantik serangan rama-rama ni.. berwarna-warni

    ReplyDelete
  9. dekat tempat puteri ni belum nampak lagi...tapi memang cantik kan..mudah-mudahan fenomena ini membawa perkhabaran yang gembira hendaknya

    ReplyDelete
  10. Betul tu, memang kita kena serang kat rama-rama. Hampir kat semua tempat ada rama-rama, besar pulak tu. Elok lekap kat cermin, macam hiasan pulak

    ReplyDelete
  11. Sebenarnya kehadiran rama-rama ini mungkin satu petanda.Sentiasa berighstifar kepada Allah,berselawat ke atas nabi kerna harus di sedari dunia sekarang di akhir zaman.Masih ingatkah kalian semua,ikan di lautan berenang ke muara sebelum berlakunya tsunami?..dan apakah fenomena di sebalik kedatangan rama-rama ini?..Ingatlah,bahawa Allah maha Esa dan maha Agung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga fenomena ni membawa petanda yang baik. Dan Allah melindungi kita semua dari sebarang malapetaka...Aminn..

      Delete
  12. Ini adalah satu petanda...ingat Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Shaa Allah..sam-sama kita jadikan ini satu peringatan kan..

      Delete
  13. Dekat sekitar muar johor pun byk da mcm tmn rama huhu

    ReplyDelete
  14. ni bukan rama2 la..ni kupu2..kupu2 ni kaler sepesen jer..rama2 tu yang colourfull :)

    ReplyDelete
  15. kolej saya dah kena, tapi bukan rama-rama. padanlah pelik je bila makin banyak rama-rama muncul.

    ReplyDelete
  16. Subhanallah..dr mane dtgnya semua jutaan rama2 ni dtg eh..mmg menakjubkan.kat tmpt keja sy/hosp pun pnuh dgn rama2 skrg ni..mg ianya 1 petanda yg baik dr allah swt..wallahuallam..

    ReplyDelete

Designed By