Breaking News

Wednesday, May 28, 2014

MH370: Isyarat Empat Ping Hanya Sandiwara

Isyarat Empat Ping Bukan Milik MH370 
 MH370: Sandiwara Empat Ping 

MH370: Sandiwara Empat Ping


Dah lama kita tak berkongsi tentang MH370. Tragedi misteri yang menimpa 270 anak kapal yang semakin dilupakan. Namun hari ni kita agak tertarik dengan satu pendedahan yang dikeluarkan oleh Pegawai Tentera Laut Amerika Syarikat tentang cerita sebenar disebalik Isyarat empat PING di Lautan Hindi yang dikatakan milik MH370.

Menurut beliau, isyarat PING tersebut sebenarnya bukan dari kotak hitam milik MH370. Sebaliknya ia datang dari kapal atau peralatan yang digunakan oleh pasukan SAR. Hmmm..No wonderlah sampai sekarang tak jumpa serpihan pesawat ya. Sememangnya pesawat tersebut tidak berada disana.

MH370: Isyarat Empat Ping Hanya Sandiwara 
Sandiwara Empat Ping Di Lautan Hindi

Sebenarnya kita tak terkejut dengan laporan ini kerana terlalu banyak percanggahan fakta yang berlaku semenjak kehilangan pesawat tersebut. Cuma yang sedihnya, kenapa ada pihak yang sanggup merahsiakan semuanya dan memaksa seluruh dunia untuk mempercayai bahawa pesawat MH370 benar-benar hilang di Lautan Hindi. 

Begitu banyak masa dan tenaga dikerahkan untuk mencari MH370 ditempat yang tidak sepatutnya. Apakah agenda sebenar mereka? Kita pasti ada pihak yang sebenarnya dari awal tau dimana MH370 berada dan apa yang berlaku sebenarnya. Namun merahsiakannnya sehingga kini atas apa jua sebab yang hanya mereka dan Allah yang tau..Doa untuk mangsa MH370 yang terinaya!!!!

22 comments:

  1. Semoga Allah bukakan hijab & membenamkan segala sandiwara kebatilan pihak2 yg batil itu... aamiin ya Rabbal alamin....

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar...
    persoalan yang masih belum terungkai...

    ReplyDelete
  3. Hmm.. Honestly, kawe rasa ada benda yg dirahsiakan. Then again, since ia melibatkan hubungan antarabangsa banyak hala, agak susah nak disclose segalanya tanpa menjejaskan keselamatan negara. Harap kerajaan extra careful dlm hal ini. Kawe syak kuasa2 besar mcm AS, China etc ada kena mengena dlm kehilangan pesawat ni cuma tak mahu ngaku sahaja. That's why mereka cepat2 offer diri dan arahkan pencarian kita ke tempat lain walhal TUDM kita awal2 kata MH370 berpatah balik dan mungkin ke Laut Hindi.. wallahualam.... Cuma apa yg berlaku kat Asia Pasifik, hubungan AS, China, Vietnam dll amat membimbangkan. Skali lagi kita kena hati2 dan rakyat Malaysia shld support krjn dalam ini dan jangan bertindak melulu sahaja.

    ReplyDelete
  4. Betul, memang pesawat tersebut tiada di Lautan Hindi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi, taktau siapakah dalang di sebalik kejadian ni.

      Delete
  5. saya pun rasa mcm ad smething wrong dengan kehlngan MH370...Maybe ad pihak yg thu ap yg berlaku disebalik misteri kehlngan ni.N mungkin segalanya masih ad...Apa yg pelik bg saya bilamana mengikuti berita2 yang menyatakan beratus-ratus serpihan yang terapung tp satu pun xjumpa..........

    ReplyDelete
  6. dari awal pun dah syak semacam ja kes ini.
    wallahua'lam. malas dah nak ikut perkembangan lanjut

    ReplyDelete
  7. kehilanganya terus menjadi misteri..hopefully takde orang yang terus melupakan MH370 ini kerana kebenaranya perlu kita cari....menabung nestle nestum sini..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. 1)Mustahil sebenarnya untuk sebuah kapal terbang seperti MH370 terputus isyarat atau komunikasi kerana setiap pesawat ada 3 peringkat komunikasi dan ketiga-tiga ini memang berkualiti.
    2)Selaian daripada itu, agak mustahil juga untuk kita semua mengatakan pesawat MH370 mengalami total ‘electrical shutdown’ dan sekiranya berlaku sekalipun, pesawat ada masa yang sangat cukup untuk buat pendaratan kecemasan. Bukan sahaja itu, setiap pesawat mempunyai banyak bateri dan bateri ini mampu menjana tenaga untuk pesawat.
    3)MAS adalah syarikat penerbangan terbaik dari segi ‘maintainance’ kerana menurut kapten, Amerika Syarikat juga meminta MAS bantu dari segi ini.
    4)Kualiti juruterbang MAS juga adalah yang terbaik, bahkan menurutnya, juruterbang MAS sering “diculik” oleh syarikat penerbangan lain.
    5)Seorang juruterbang itu akan buat SEHABIS BAIK selagi ada harapan,untuk selamatkan pesawatnya,walaupun gunung ada di depan.Bukan semudah itu untuk mereka putus asa.
    6)Setiap pesawat boleh terkena petir,itu biasa. Namun aliran arus elektrik itu akan mengalir mengikut bentuk pesawat dan keluar ke belakang.
    7)Kapten Nik Ahmad Huzlan sempat menemplak laporan berita luar negara yang membuat berita yang cukup “nonsense & dongeng” apabila mengatakan pesawat MH370 MAS Malaysia Airlines telah pergi ke Rusia sedangkan untuk ke sana MH370 perlu melepasi Banjaran Himalaya termasuk pancaran radar dari Turki, Uzbekistan, Turkmenistan
    8)Datuk Kapten Nik Huzlan juga mendakwa bahawa, radar-radar di negara Thailand, India, Myanmar (mungkin ) dan negara-negara ‘tan’ di belakang, amat serius dan akan mengambil tindakan jika berlaku sebarang aircraft yang tidak dikenali di dalam airspace mereka. Negara seperti ini, sangat berbahaya jikalau dapat mengesan pesawat yang menceroboh kedaulatan negara mereka. Kecanggihan peralatan ketenteraan mengawasi ruang udara negara mereka tidak boleh dipermainkan. Begitu juga radar negara India “sangat-sangat berbahaya”.

    MH 370 dirampas! tapi nak buat macam mana mampukah kita membebaskan mereka yang ditawan dengan anggota komando GGK dan VAT 69!

    ReplyDelete
  9. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Semoga tipu daya mereka ini akan dibongkarkan juga satu hari nanti.

    ReplyDelete
  10. Hanya Allah sahaja yg mengetahui apa yang terjadi..

    ReplyDelete
  11. Sesungguhnya mereka yg takbur dan bongkak menyangka mereka telah berjaya tapi tanpa diketahui semua mereka pasti mendapat balasan Allah berlipat kali ganda

    Teruskan doa-doa kita kepada mangsa yg teraniaya.

    ReplyDelete
  12. doa ajelah moga Allah lindungi orang yang tak bersalah jika benar spekulasi MH370 dirampas... Apa-apa pun Allah Maha Mengetahui,,

    ReplyDelete
  13. semakin lama semakin dilupakan
    mh370 kehilangan jejak
    byk teori mengaitkn mh370..

    ReplyDelete
  14. Dalam negara kita nie memang banyak tragedi yang MAGIC... so dah rasa macam bosan lak nak kena tengok seterusnya dan seterusnya... haishhh

    ReplyDelete
  15. Saya hanya mampu berdoa. Seandainya mereka masih hidup peliharakanlah mereka. Sekiranya sudah tiada, semoga Allah merahmati semua penumpang Islam. Seandainya ada perancangan sebaliknya. Allah Maha Melihat Lagi Maha Mengetahui. Sehebat hebat perancangan manusia, tiada yang mampu menandingi perancangan Allah SWT

    ReplyDelete
  16. hmmm..rasanya MH370 tiada kat lautan hindi...tapi apapun,harap² krew dan penumpangnya masih hidup dan akan kembali suatu hari nanti dengan selamat...

    ReplyDelete
  17. Tak mau menambah spekulasi....sebab mmg tak tau pun...semuanya menjadi rahsia Allah

    ReplyDelete
  18. 96. Sejauh mana kesemua analogi ini tepat atau tidak, itu saya tidak pasti. Anda sendiri boleh menanti sehingga ada pihak yang berani bersuara mendedahkan perkara sebenar yang terjadi. Jika tidak ada apa-apa pendedahan, maka anda ada dua pilihan. Sama ada mempercayai cerita ini atau tidak. Itu terpulang kepada anda.

    97. Maka, kesemua penumpang dalam MH370 telahpun pergi meninggalkan kita semua ketika saat MH370 terjunam jatuh. Dan kesemua mereka masih lagi terikat di tempat duduk masing-masing seperti normal namun sudah tidak bernyawa. Al-Fatihah kepada semua mangsa yang berugama Islam....

    98. Saya sifatkan tragedi hilangnya MH370 merupakan sebuah kes penipuan bertaraf antarabangsa dan kelas A. Kerana ia melibatkan satu dunia dan lebih 26 negara yang terlibat dalam misi SAR. Untuk pendedahan mengenai siapa yang bayar kos SAR yang melebihi USD 600 juta, saya dah jawab dalam artikel ini dan ini, dan untuk makluman, kesemua yang berdiri dalam sidang media setiap hari itu menerima bayaran bukannya berdiri percuma tanpa ada habuan. Kerana itu, tragedi MH370 dikelola oleh Dato Seri Hishamuddin dan tragedi Sulu juga bawah kelolaan dia. Kerana, dia antara Menteri yang berani bersuara dalam keadaan tenang di saat orang lain cemas.

    99. Perang teknologi, perang kepercayaan, perang harta dan kekuasaan serta perang strategi atau perang saraf ini masih berterusan antara kuasa besar dunia, US, Russia, China dan kesemua blok kecil yang menyokong paksi mereka, termasuk Blok Zionis - US, blok komunis-syiah dan juga blok negara kelas ketiga atau berkecuali. Semoga dengan terungkainya misteri MH370 ini akan membuatkan anda semua celik mata, apa sebenarnya yang terjadi di depan mata kita dan haruslah bagi kita bersiap sedia terhadap sebarang kemungkinan. Saya sifatkan, pemergian Dato Seri Najib Tun Razak ke China baru-baru ini sebagai satu misi membayar semula kerugian pihak China yang ditangung dalam hilangnya MH370. Rujuk video ini. Saya juga menyifatkan kedatangan Obomba ke negara kita baru-baru ini dan ke beberapa lagi negara yang berpihak kepada US adalah satu jalan untuk US memberi habuan kepada semua penyokong setianya dan semua yang telah mengikut telunjuknya. Sila rujuk artikel ini. Selain Malaysia, Obomba telah ke Filipina dan juga Jepun. Selain itu, di Vietnam juga telah bersuara banyak isu yang berkait hal anti-China. Hal ini amat jelas, bahawa Vietnam telah menerima dana yang amat besar dalam sosio-ekonomi dan teknologi mereka daripada US sekaligus menjadikan Vietnam sebuah negara yang lantang berani bersuara melawan China. Maka, huraian saya untuk teori "Bila tenggelam tak ramai mati, bila timbul ramai mati" ini secara tak langsung membawa dua maksud.

    a. Apabila perkara sebenar ditimbulkan di media antarabangsa, ia boleh mengakibatkan lebih ramai yang mati daripada jumlah penumpang MH370, iaitu mungkin ada yang dibunuh bagi menutup cerita dan ada kemungkinan boleh mencetuskan perang sekiranya ada negara yang mempertikaikannya.

    b. Ramai yang mati akal memikirkan hal seperti ini kerana satu dunia sudah di'brainwash' bahawa MH370 berakhir di Lautan Hindi, namun berdasarkan rekod bertulis, MH370 langsung TIDAK berakhir disana dan pencarian di Lautan Hindi disahkan sebagai wayang dan tidak menemui sebarang jawapan kerana ada pihak yang gagal meletakkan debris palsu di sana.

    Tambahan info:


    ReplyDelete

Designed By