Breaking News

Tuesday, May 13, 2014

Nekad Bunuh Diri Kerana Facebook

http://1.bp.blogspot.com/-ZOkuXys7b0U/U3GcCxjFUyI/AAAAAAAALkQ/vKE2xzzw-Jk/s1600/2001_2888787917879097.jpg
Gantung Diri Kerana Facebook

Bunuh Diri Kerana Facebook


Info serius pilihan Blog Santai untuk kita kongsikan dengan semua adalah mengenai betapa besarnya pengaruh facebook kepada ramai pengguna di luar sana. Bayangkan kerana facebook ibu kehilangan anak, isteri kehilangan suami, suami kehilangan isteri dan juga rakan kehilangan rakan. Hmmm...

Dan untuk kisah kali ni, malang bagi seorang ibu apabila anak perempuannya yang baru berusia 13 tahun, bertindak nekad membunuh diri apabila dilarang menggunakan facebook. Bayangkan betapa besarnya pengaruh facebook kat adik ni. Kenapa jadi macam ni ya?

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1513852_10201706794377102_7059577538202763627_n.jpg 
Hilang Arah Bila Facebook Off Line

Facebook Punca Masalah Jiwa?


Kalau dilihat kepada kes ni, Facebook boleh dianggap segala-galanya bagi beliau. Yang pasti beliau tidak boleh hidup tanpa facebook. Itulah sebabnya apabila diarah menutup akaun facebook, beliau juga mengambil keputusan untuk "menamatkan" riwayat hidupnya dengan menggantung diri. Hmmm..nampak remeh tapi serius kerana ini boleh dianggap sebagai masalah "kejiwaan". 

So untuk rakan-rakan diluar sana hati-hati dengan media sosial ni. Bukan hanya untuk adik-adik tapi bagi kita yang dewasa juga. Jangan terlalu taksub k, ditakuti perkara-perkara di atas bakal berlaku. Sebelum kehilangan orang tersayang, kita harus berwaspada.

18 comments:

  1. besarnya pengaruh facebook smpikn nk bunuh diri..aduh..

    ReplyDelete
  2. salam..astaghfirullah..sampai macam tu sekali..hmm
    menabung libresse :)

    ReplyDelete
  3. fb mmg melalaikan. kdg2 rasa ketagih fb lg teruk dr ketagih tgk tv

    ReplyDelete
  4. jadi mcm ini bila terlalu addicted dgn fb ni.....

    ReplyDelete
  5. aduhai.ble ajaran agama tdk dititik berat mcm nilah.

    ReplyDelete
  6. nauzubillah min zaliq .. ini manusia pon ado. sy singgah lagi di blog ini :) .. ni mesti kes terlalu giler finatic dgn fb ...

    ReplyDelete
  7. Sekarang ni sudah kurang ber FB...lebih kpd blog. Ade ke kes bunuh diri kerana blog? huhu...

    ReplyDelete
  8. pengaruh media sosial yang sgt kuat...

    ReplyDelete
  9. astaga..zamn timm umuq 13 taun, internet pun xkenal..haha! zmn skng cnggih sgt..

    ReplyDelete
  10. apehal pendek akal sgt ... doen nuffnag yer

    ReplyDelete
  11. Tusebab benda2 camni jangan terlalu bagi pendedahan pada anak2 yang baru kenal dunia.. pengaruh dunia internet ni kuat sis :)

    ReplyDelete
  12. hmm..no komen..risau juga sebab anak² pun dah mula naik remaja ni..tapi kathy memang pantau aktiviti anak²..

    ReplyDelete
  13. Bila taksub, mcm2 boleh jadi.. nauzubillah... semoga dijauhkan lah...

    ReplyDelete
  14. terlampau taksub...inilah jadinya...mmm..

    ReplyDelete

Designed By