Breaking News

Wednesday, May 21, 2014

Ngeri: Annur Iman Jatuh Dalam Periuk Mendidih

Thumb f6f8
 Jatuh Dalam Periuk Mendidih

Jatuh Dalam Periuk Mendidih


Info Ngeri pilhan Blog Santai adalah kisah seorang kanak-kanak perempuan yang berusia dua tahun yang cedera parah apabila terjatuh ke dalam sebuah periuk panas yang sedang mendidih. Huh..Ngerinya...

Ketika kejadian, kanak-kanak tersebut sedang leka bermain di atas sebuah kerusi kayu milik jiran mereka. Namun malang tidak berbau apabila, beliau tiba-tiba jatuh kebelakang dalam keadaan terlentang lalu terjatuh kedalam periuk panas sup ayam yang sedang mendidih.

 
Melecur Terkena Air Mendidih

Annur Iman Melecur Jatuh Dalam Periuk


Ibunya yang berada tidak jauh dari tempat tersebut tersangat panik namun masih mampu untuk meyelamatkan anaknya yang sedang meraung kesakitan.  Beliau segera menarik tangan anaknya dari dalam periuk. Apabila dikeluarkan, sebahagian badan anaknya telah melecur. Tangan dan kepala nya turut tercedera.

Annur Iman yang kini semakin sembuh selepas mendapat rawatan, sebenarnya amat bernasib baik kerana cepat diselamatkan. Bayangkan kalau tidak ada orang yang menyedari keadaan tersebut. Boleh masak tu..Hmmm...Malang tak berbaukan..Apa-apa pun hati-hati semua.

17 comments:

  1. Allah Maha Besar..sesungguhnya dia mengerti apa terjadi

    ReplyDelete
  2. allahuakbar.. kesiannya, sebaya sufi ni

    ReplyDelete
  3. subhanallah ... semoga kanak - kanak itu masih dapat diselamatkan .

    ReplyDelete
  4. Ya Allah semoga anak-anak saya terjadi seperti si imam ya, kasihan ya mas :D

    ReplyDelete
  5. Syukuralhamdulillah..nyawanya masih panjang.

    ReplyDelete
  6. subhanallah .. kesiannya adik kecik ni , smoga adik cepat sembuh k :)

    ReplyDelete
  7. ibubapa jgn cuai bila menjaga anak.

    ReplyDelete
  8. Ishhh.. Ngerinya.. Moga dia cpt smbuh..

    ReplyDelete
  9. kita yang dah besar ni kena pun... aduhai sakitnya....ini kulit budak yang halus lagi tu... semoga Annur Iman cepat sembuh :(

    ReplyDelete
  10. Saya ada petua nak dikongsikan di sini, kalau kena minyak panas atau api, cepat-cepat sapu dengan minyak hitam @ minyak 4t. Setiap kali servis kereta atau motor, lebihan minyak enjin 4T ni saya bawa balik. Pernah kena percikan air panas secara tak sengaja, saya sapu, dan biarkan selama sejam minyak di badan. Selepas itu, baru saya bersihkan dengan sabun.
    Hasilnya, kulit saya tidak melecur dan gelembung.

    ReplyDelete
  11. memang ngeri...kesian budak tu kan

    ReplyDelete
  12. Astagfirullah... baca tajuk je dah ngeri... kesiannya...

    ReplyDelete
  13. Tak sanggup tgk..msti trauma dgn sup ayam pas ni.

    ReplyDelete

Designed By