Breaking News

Tuesday, May 13, 2014

Poskad Dari Sahara

http://glossi-media-us-west.s3-us-west-1.amazonaws.com/media/e2aafce046f74cae910cfa97d33d818c8n1Pvi.jpg 
Gurun Sahara

Poskad Dari Sahara


Poskad pilihan Blog Santai malam ni adalah dari Gurun Sahara. Gurun Sahara yang mempunyai keluasan 9,400,000 km² (3,630,000 batu persegi) adalah merupakan gurun paling panas di dunia. Ia juga adalah merupakan gurun kedua terbesar selepas Antartika. Gurun Sahara yang terletak di Afrika Utara dipercayai berusia lebih dari 2.5 juta tahun. 

http://blog.travel-exploration.com/wp-content/uploads/2010/12/Sahara-Desert-at-Sunset.jpg 
Sunset Di Sahara
http://imagecache01a.allposters.com/images/pic/JAPOD/N02018~Sahara-Desert-Douz-Tunisia-Posters.jpg 
Gurun Sahara 

Kedudukan Sahara


Sahara yang bermaksud padang pasir dikelilingi lautan dan juga lembah. Lautan Atlantik terletak di bahagian barat manakala Pergunungan Atlas dan juga Laut Mediterranean terletak di bahagian utara Sahara. Laut Merah dan Mesir pula terletak di sebelah timur manakala Sudan serta Lembah Sungai Niger terletak di Selatan Sahara.

1. Pilihan Blogger Malaysia
2. Istimewa Untuk Rakyat Malaysia  
6. Pilihan Terbaik Untuk Rakyat Malaysia 
7. Ramai Yang Pilih Ni..Kenapa Ya?

22 comments:

  1. wah serem juga ya kak kalau panas getu, di daerah saya juga panas, bikin kulit jadi hitam donk hehehe ;D

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum... raudz,

    kalau mselim3 gi sahara nie.. sorang2 tak tahu macam mana kan.. kawasan yg panas dan kering kontang..tetapi view di padang pasir sahara nie cantik sangat,, subhanallah indah ciptaanNya.

    mselim3

    ReplyDelete
  3. Cantik.. tempat nie memang panas..

    ReplyDelete
  4. Cantik bila melihat.. tp panasnya tak taulah bila ada di sana...

    ReplyDelete
  5. Cantiknya gurun sahara..klik oreo..

    ReplyDelete
  6. Subhannallah..kekuasaan Allah kan.. ada tempat yg terlalu sejuk, terlalu panas, sederhana sejuk n panas..

    ReplyDelete
  7. teringin nak jejakkan kaki ke gurun sahara..... insya-allah pasti nak ke sana.. hehe..

    ReplyDelete
  8. tengok gambar memang cantik kan..terasa nak ke sana pula :)

    ReplyDelete
  9. Extremely hot and dry desert, but the sunset looks nice!

    ReplyDelete
  10. subhannallah..walau panas tapi pmandgnnya sgt cantik

    ReplyDelete
  11. Walaupun nampak panas tapi tetap menenangkan.

    ReplyDelete
  12. cantik sgt.... suka pemandangan yang macam nie

    ReplyDelete
  13. Walaupun padang pasir yg tandus tapi tetap ada keistimewaannya! Tetap indah ciptaan Allah SWT.

    ReplyDelete

Designed By