Breaking News

Sunday, June 15, 2014

Cadbury DNA Babi : Hanya Blogger Yang Makan, JAKIM Enggan

 
Kami Sanggup Di Kecam Makan Cadbury "DNA Babi"

Cadbury DNA Babi


Cadbury DNA Babi: Hanya Blogger Yang Makan, JAKIM Enggan. Inilah yang berlaku. Pegawai JAKIM juga enggan ditemubual untuk mengulas perkara tersebut. Kenapa ya?

Presiden Aktivis Siber Malaysia (ASM), Md Faisal Ahmad yang begitu sentimental mengenai isu ini tegas mengatakan bahawa pengguna harus mempercayai sepenuhnya keputusan status halal yang dikeluarkan JAKIM selaku pihak yang bertanggungjawab mengeluarkan sijil halal. Sebagai pengguna Islam,kita harus percaya dan yakin dengan keputusan tersebut kerana JAKIM pasti tidak akan mengkhianati amanah dan kepercayaan yang diberikan khususnya kepada umat Islam. 

Alhamdulillah kalau betul. Tapi kenapa pegawai JAKIM tak ikut serta makan sekali ya? Tak yakin dengan "Pengesahan Halal JAKIM" ke atau dah was-was?

20 comments:

  1. benda dah waswas ni ..
    takyah la mkn kalau dah waswas bg yg islam :)

    ReplyDelete
  2. masih tertanya2 kenapa?
    bbsangka baaik mugkin pngawai tu ada kencing manis.. sakit jantung
    darah tinggi yg kronik kalau mkan manis bleh KO!

    ReplyDelete
  3. harap dorg nie tak tegakkan benang yg basah...

    ReplyDelete
  4. pelik jgk tu...ermm...tkut jgk xmkn.baik tak pyh mkn kan..:D

    ReplyDelete
  5. wah! da tukr tmplate blog! emm, no komen..

    ReplyDelete
  6. kalau diorang ni dah yakin, takpe la. saya yang kurang yakin dan ada was2 ni, tak payah makan pun takpe.

    *sebenarnya gigi ni dah banyak rosak. hehehee...

    ReplyDelete
  7. kalau dah was2 , jgn makan .. tu lbh baik .. :)

    ReplyDelete
  8. mungkin status halal drp jakim ada campurtangan pihak ke 3 ... kita tak tahu konflik sebenarnya ... dah mrk yakin dgn status halal ... harap2 huawei pun halal juga .

    ReplyDelete
  9. nak tengok jamil khir makan dulu baru yakin...hehe

    ReplyDelete
  10. sapa-sapa yang rasa was-was tinggalkan sahaja!

    Entri terbaru saya dalam blog Hero Borneo

    ReplyDelete
  11. May be they dun like chocolate.

    ReplyDelete
  12. Betulkan apa aku cakap, kalau diaorang berani makan baru aku percaya, sekarang nampak, pegawai Jakim pun masih was-was.

    ReplyDelete
  13. tak perlu kot buat perkara macam nie...

    ReplyDelete
  14. Perkara ni masih was-was lagi di semua peringkat.. sayangnya, ada yg sibuk bagai nak mempertahankan benda yg kita sendiri pun tak pasti... wallahualam..

    ReplyDelete
  15. JAKIM takut makan. pandai test jer

    ReplyDelete
  16. Entahlah...
    Semua benda boleh "beli" klu ada duit..

    ReplyDelete
  17. Mls lyn dh isu ni... Buat pe nk pning kpla... Nk mkn mkn je lh...

    ReplyDelete
  18. pelik mule2 ckap ad DNA cadburi,pas tue anggota silap chk,? kn sbb cop cadburry..........

    ReplyDelete

Designed By