Di Sebat Depan Ibu Kerana Teman Wanita

Pelajar kolej disebat dalam mahkamah 
Di Sebat Depan Ibu Kerana Teman Wanita

Di Sebat Depan Ibu Kerana Teman Wanita


Info menarik pilihan Blog Santai untuk dikongsikan dengan semua adalah hukuman sebat yang dijatuhkan ke atas seorang pelajar kolej dengan disaksikan oleh kedua-dua ibu bapanya selepas mengaku bersalah merogol teman wanitanya, tahun lalu. Hukuman yang jatuhkan oleh Mahkamah Sesyen Ampang ke atas Ainur Asyriq Aizamuddin, 19, itu berupa sebatan sebanyak lapan kali. Hukuman yang telah dilaksanakan oleh pegawai dari Penjara Kajang di hadapan Hakim, Manira Mohd Nor itu turut disaksikan orang awam termasuk wartawan. 

Sejujurnya kita tak tau ada hukuman seperti ini di Malaysia. Mungkin yang pertama pernah di laporkan oleh pihak media. Apa yang kita bayangkan ianya dilakukan di tempat tertutup oleh pegawai penjara. Kalau lebih ramai yang menyaksikan hukuman ini mungkin adalah lebih baik kot. Sekurang-kurangnya ia memberi pengajaran kepada yang lain.

Comments

  1. ohh ada juga hukuman sebegini di Malaysia eh? Puteri pun ingatkan dilakukan di tempat tertutup je

    ReplyDelete
  2. Owh..bagus macam ni. Mungkin lebih memberi keinsafan.

    ReplyDelete
  3. Aww.. ingatkan hukuman jenis ini dah lama tidak dijalankan.. biasanya di tempat tertutup je~

    ReplyDelete
  4. Ini bukan sebatan penjara, tetapi sebatan utk hukuman dibawah PKW.. mmg jarang2 dilakukan sbb kanun PKW ni masih baru... semoga beliau sedar.. klu menjalani perintah dlm kawasan wpkl dia akan saya jumpa....

    ReplyDelete
  5. Mmg bgus buat dpn org ramai.. Bg sedar utk.org yg lihat...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat