Breaking News

Monday, June 23, 2014

Fenomena El Nino Di Jangka Lebih Panjang

Fenomena El Nino  
Fenomena El Nino Di Jangka Lebih Panjang

Fenomena El Nino Di Jangka Lebih Panjang

 
Info serius pilihan Blog Santai adalah mengenai kesan Fenomena El Nino. Mungkin ramai yang perasan, cuaca panas sekarang ni memang lain macam. Bahang panas terasa sehingga ke malam. Berdasarkan, fenomena terdahulu, El NiƱo ni berlaku untuk tempoh 6 bulan. Biasanya ia terbentuk pada pertengahan tahun, berada di kemuncak pada akhir tahun dan menjadi lemah menjelang awal tahun berikutnya. Namun untuk tahun ini, kesan Fenomena El Nino ini di Jangka Lebih Panjang. Ia mungkin mencecah sehingga 18 bulan.  Hmmm..panjang tu..

Menurut Jabatan Meteorologi Malaysia, kesan fenomena El Nino akan mula dirasai di Semenanjung Malaysia pada hujung tahun ini atau awal tahun hadapan manakala di Sabah dan Sarawak, kesan El Nino lebih awal berbanding Semenanjung Malaysia.

Adakah kita semua sudah bersedia dari segi mental dan pyzikal untuk menghadapai cuaca panas yang panjang ni? hmmm...harap-harap tak krikital sangatkan..


1. Wajah Baru Mulai 14 Jun 2014

19 comments:

  1. pastikan aricond berfungsi jer.....ehehe..harap2 tak kritikal sangat...2 promoted content for raudzah :)

    ReplyDelete
  2. ha'a kan skarang terasa panas lbih..malam pun sama.. :)

    ReplyDelete
  3. dugaan ramadan ni sis.....fuhhh panas...

    ReplyDelete
  4. ujian yg allah beriman kepada umat nya...

    ReplyDelete
  5. semoga Allah permudahkan bagi kita untuk melalui ujian ini ... aaamin . huawei di awal petang .

    ReplyDelete
  6. Jenuh nak bayar bil elektrik la macam ni... hehe

    ReplyDelete
  7. Org yg jual air-cond mestilah ramai yg meraih untung
    Tapi kitalah yg bayar bill api teruk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah idah pun dah start catu air nie... tapi nasib la malam jer... syukur..

      Delete
  8. saya risau satu je..bekalan air. tak sanggup menghadapi catuan..huhu.hanya mampu doa je.

    ReplyDelete
  9. Mmg panas sangat sekarang ni. Seb baik kerja dalam bangunan.

    ReplyDelete
  10. Panas sekarang ni dah seumpama musim panas kering sikit2 dah rasanya... rimas.. angin pun panas..
    3x huawei lagi.. :D

    ReplyDelete
  11. masuk berita, sungai selangor semakin berkurang (lebih kurang gitu laaa) emm nak Ramadhan ni... dugaan....

    ReplyDelete
  12. ha ah memang cuaca panas sekarang ni lain macam je..sekarang ni pun masih terasa bahang

    ReplyDelete
  13. cuaca sekarang ini sudah tidak menetu... saat panas aja tiba2 hujan deras.
    mendung sekali tapi hanya hujan gerimis.

    ReplyDelete
  14. semoga kita semua dilindungi dari segala kesulitan..klik wolkswagen tuk raudah...

    ReplyDelete

Designed By