Breaking News

Tuesday, June 24, 2014

Ibu Cuai, Dua Anak Di larikan Penjenayah

2 beradik ditinggal penjenayah tepi jalan 
 Penjenayah Tinggalkan Dua Beradik Di Pertengahan Jalan

Ibu Cuai, Penjenayah Larikan Dua Beradik


Info serius pilihan Blog Santai adalah kisah dua beradik yang dilarikan penjenayah kerana kecuaian ibunya. Kisah ini berlaku sewaktu si ibu menghantar salah seorang daripada tiga anaknya ke rumah pengasuh. Malang tidak berbau apabila dua anaknya yang ditinggalkan didalam kereta yang tidak dikunci dan dimatikan enjin dilarikan penjenayah. 

Dua beradik tersebut walaubagaimanapun terselamat apabila mereka dipaksa turun dari kereta oleh si penjenayah dipertengahan jalan sebelum diugut bunuh. Dalam keadaan ketakutan, Muhamad Naqiuddin yang berusia 9 tahun memberanikan diri berjalan lebih 500 meter tanpa haluan sambil mendukung adiknya yang berusia empat bulan, sebelum ditemui dua lelaki yang menyelamatkannya.

Kejadian macam ni bukan first time berlaku kan..Tapi still berlaku. Nasib baik jugak penjenayah ni tak cederakan dua beradik nikan. Walaupun ditinggalkan ditengah jalan...Hmmm..So pada mereka-mereka yang di luar sana tu, pastikan kereta berkunci walau nak tinggalkan sekejap ya coz ramai penjenayah kat luar sana tu...

1. Wajah Baru Mulai 14 Jun 2014

14 comments:

  1. Nasib baik la tak terjadi benda yg buruk.. huhuhu

    ReplyDelete
  2. kesiannya dgn budak2 tu, nasib baik tak jadi apa2...

    ReplyDelete
  3. kepada ibu bapa...tolong la fikir bila buat sesuatu...kerap sangat kecuaian macam ni berlaku...

    ReplyDelete
  4. Syukur pada Tuhan, tak dapat bayangkan kalaulah, 2 beradik tu ditinggalkan kat tengah-tengah jalan raya yang tengah sibuk, macam laluan kat Federal Highway. Mujur ada 2 lelaki yang berhati mulia menyelamatkan mereka. Jadikan kes ni, sebagai pengajaran pada ibu-bapa di luar sana.

    ReplyDelete
  5. bahya sekarang kita kenalebih bhati2 dgn zaman skrng..
    bayak bahaya di luar menanti..
    klikx2

    ReplyDelete
  6. Bahaya ada dimana2x..
    Kita sebagai ibubapa kena lebih berwaspada dan berhati2x...
    Moga penjenayah dapat diberkas segera :
    http://ummudd80.blogspot.com/2014/06/gempar-kejadian-menculik-2-kanak-kanak.html

    ReplyDelete
  7. nsib xjdi apa-apa. mcm-mcm kes skarang ni melibatkan knk-knk.. harap lepas ni kena ibu-bapa kena slalu brwaspada d' brhati-hati ..tkut plak bila dngar kes mcm ni..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah tak diapa-apakan dua beradik ni..semoga penjenayah segera diberkas..

    ReplyDelete
  9. alhamdulliah tidak diapa-apakan..tapi unfair kalau kita menyalahkan ibu pada kanak-kanak tersebut. malang tidak berbau..cuma bila terjadi perkara mcm ni beringatlah....

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah... selamat. Mohon dijauhkanlah dari kejadian2 spt ini... aamiin..

    ReplyDelete
  11. Pada sy, x ptt gunakan ibu cuai tu... Sbb kita tak kena uji macam tu... Dlm berwaspada pun kdg2 Allah boleh bolak balikkan hati dan pndgn kita... Bnykkan doa dan jadikan kes ni pengajaran utk semua...

    ReplyDelete
  12. dunia sekarang amat menakutkan..semua tempat ramai penjenayah!

    ReplyDelete

Designed By