Breaking News

Thursday, June 26, 2014

Video Jihad Rakyat Malaysia Di Syria

 Jihad Rakyat Malaysia Di Syria
Jihad Di Syria 

  Video Jihad Rakyat Malaysia Di Syria


You all dah tengok video perang sahabat-sahabat kita di Syria? Video rakaman tersebut  menunjukkan sekumpulan sahabat-sahabat kita yang dipercayai rakyat Malaysia berada di Syria untuk berperang. Rakaman yang dibuat dalam loghat utara tersebut telah tersebar setelah pihak PBB mendakwa terdapat seramai 15 warga Malaysia terlibat dalam aktiviti-aktiviti jihad  Kumpulan Negara Islam Iraq dan Jajahannya (ISIL).


Dari komen-komen yang diberikan, begitu ramai yang menyokong tindakan sahabat-sahabat kita ni. Berjihad ke jalan Allah dalam suasana yang gembira. Ramai juga yang ingin turut serta. Namun sejujurnya bila tengok video ni agak sukar untuk kita percaya. Kita tak boleh bayangkan, adakah ini situasi sebenar "kegembiraan" mereka-mereka yang sedang dalam perperangan. Hmmm..What do you think?

20 comments:

  1. entahlah..kesian pulak bila diorang kena tuduh 'militan'.kita ni mampu hulur doa je

    ReplyDelete
  2. Besar pahala mati syahid.. dorang seronok sebab berjuang di jalan Allah..

    ReplyDelete
  3. hari ini banyak video2 nie berlegar2 kat timeline fb dan twitter saya..tapi tak boleh nak bukak sebab opis block media streaming plak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. Jihad bukan semua orang berani...moga mereka dirahmati kerana bila nak berjihad banyak benda yg terpaksa dikorbankan,,True hero untuk mereka

    ReplyDelete
  5. Lebih elok mati syahid sebegitu, daripada mati katak kat jalan raya akibat merempit. Patutnya mat rempit, yang "Perasan Berani mati" patut turut serta berperang di Syria, Ada Bran?

    ReplyDelete
  6. semoga apa yg mereka lakukan, mendapat keredhaan dari Allah.

    ReplyDelete
  7. tak sanggup nak tengok... walaupun luaran nampak gembira tapi dalaman hanya Tuhan yang tahu...

    ReplyDelete
  8. ada dgr jugak berita pasal ni
    line tgh slow x dpt bukak
    moga apa dilakukan mendpt keredhaan dri Nya

    ReplyDelete
  9. Semoga mereka diberikan ganjaran yang setimpal dengan pengorbanan mereka...

    ReplyDelete
  10. bukan semua orang yang berani macam mereka...

    ReplyDelete
  11. Hero Malaya..
    May Allah give you strength to defeat Islam's enemy.

    ReplyDelete
  12. emm nasib baik masih ada rakyat malaysia yang ingin berjihad ke jalan Allah swt,begini.. dalam astro... begitu ramai manusia yang berkerumun hanya untuk jadi penyanyi.... hmm

    ReplyDelete
  13. Mmg ada setengah org yg gembira bila dpt berbakti dengan beralaskan nyawa mereka sendiri. Mereka rasa kepuasan dlm menghulurkan membantu & membantu apa yg mereka rasai betul & yg sebaik2nya... subhanallah..

    ReplyDelete
  14. Hope the war will be over soon.

    ReplyDelete
  15. Hanya mereka yg kental iman boleh melaluinya tu..

    ReplyDelete
  16. teruskan perjuangan mu..semoga allah membalas setiap kebaikan kamu..allahhuaaakkbaaarrrrr

    ReplyDelete
  17. gembira bila kita bulat nekad hati dgn iman utk berjual beli dgn Allah di medan jihad mengharap syahid.

    gembira kalau kita yakin benar bahawa sakitnya senjata tidak lebih dr gigitan semut bagi syuhada.

    gembira kalau kita yakin benar syahid adalah sebesar2 anugerah kpd umat selain siddiqin dan solehin.

    bukan gembira mcm kita nk sambut raya dgn bunga api ketupat rendang. tak sama dn sukar utk dinukil dgn kata2. hanya yg terpilih yg dpt merasanya.

    ReplyDelete

Designed By