Breaking News

Friday, June 6, 2014

Kejam : Gadis Ini Nyaris Maut Kerana Cinta

Gadis Ini Nyaris Maut Kerana Cinta
Nyaris Maut Kerana Cinta

Nyaris Maut Kerana Cinta


Info ngeri pilihan Blog Santai adalah mengenai seorang gadis yang hampir menjadi korban cinta. Kerana cinta, gadis malang ini sanggup mengambil risiko yang hampir membawa maut.   

Episod tragis bermula apabila Saba Maqsood, 18 tahun dari Pakistan bertindak mengahwini Muhammad Qaiser, lelaki yang dicintainya. Perkahwinan mereka tidak direstui oleh keluarga kerana lelaki yang dicintainya itu bukan pilihan keluarga. Sebagai balasan demi untuk menebus maruah keluarga, Saba Maqsood telah diserang dan ditembak oleh bapanya, bapa saudara, abang dan ibu saudara. Setelah ditembak beliau dimasukkan ke dalam karung, lalu dibuang ke dalam terusan air di bandar Hafizabad di wilayah Punjab.
 
Nasib Maqsood yang cedera di pipi dan tangan kanan memang bertuah kerana berjaya sedar kembali dari pengsan setelah beberapa minit berada didalam air. Beliau kemudiannya berusaha merangkak perlahan-lahan menghampiri tebing sebelum diselamatkan oleh dua pejalan kaki yang kemudiannya membawa beliau ke hospital untuk mendapatkan rawatan. hmm..masih ada hukuman sebeginikan..Malangnya mereka ni berugama Islam..

Cinta Tanpa Restu Adalah Penghinaan


Kebanyakan keluarga Pakistan yang konservatif percaya ia adalah satu penghinaan bagi seorang wanita untuk jatuh cinta dan memilih suaminya sendiri. Manakala di beberapa bahagian di Pakistan, wanita selalunya bersetuju untuk sebuah perkahwinan yang diatur. Keengganan mereka akan membawa kepada "an honor killing ' untuk menebus maruah.


18 comments:

  1. setiap negara ada undang2 sendiri... sedih kan...?? kekadang perkara begini yang membuat agama kita dipandang rendah... nauzubillah..

    ReplyDelete
  2. ngeri bila terbayang keadaan perempuan tu...sedih pon ada..kesian pon ada..pd saya apa yang berlaku pada dirinya terlalu kejam

    ReplyDelete
  3. ish...bia betik
    http://butikgebugebu.blogspot.com/2014/06/lazada-syurga-beli-belah.html

    ReplyDelete
  4. berbeza betul pengertian maruah bagi mereka ni kan?

    ReplyDelete
  5. Astagfirullah... sampai mcm tu sekali sanggup mereka lakukan...

    ReplyDelete
  6. dah tak sesuai adat tu zaman sekarang, jadi penderaan yang sangat kejam,

    ReplyDelete
  7. salam. astaghfirullah..minta dijauhkan dari semua ni

    ReplyDelete
  8. sesetengah negara mcm ni la.. tambah plak mazhab lain2. sngat kesian dgn nasib budak ni.

    ReplyDelete
  9. setiap ornag hadapi masalah yang sukar nak luahkan..

    ReplyDelete
  10. hui..tak tau nak komen apa..takut dengar..

    ReplyDelete
  11. susah nak ubah org yg berfikiran konservatif ni ...

    ReplyDelete
  12. macam-macam...kesian gadis tu...

    ReplyDelete
  13. tak ada tabung lain la dear...hanya bluebirds..malam nanti puteri datang lagi

    ReplyDelete

Designed By