Breaking News

Thursday, June 12, 2014

Telan Benang Kiswah Untuk Ambil Berkat?

 Kain kiswah dipercayai mempunyai azimat dan ia menjadi rebutan jemaah umrah.
 Azimat benang Kiswah

Telan Benang Kiswah Untuk Keberkatan?


You all selalu dengar orang yang pergi Mekah, bawa balik benang kiswah yang menyelubungi kaabah. Ada yang siap agih-agihkan benang tu dengan saudara mara dan rakan-rakan. Mereka percaya kain kiswah boleh memberi keberkatan kepada sipemiliknya. Ada juga yang menjadikan benang kiswah sebagai azimat untuk menjadi kaya. Dan yang lagi teruk. Bukan hanya dibawa balik untuk disimpan tapi ada juga yang menelannya sekali untuk mendapatkan lebih keberkatan. Hmmm...

Kita pun tak faham bila ada yang terlalu obses. Mungkin mereka yang melakukannya tidak sedar bahawa amalan yang mereka lakukan boleh menyebabkan kekufuran. Ianya sama seperti mempercayai keberkatan terletak di kain tersebut bukannya dari Allah.

Benang Kiswah Di Gunting Setiap Hari


Mengikut Pengarah Kilang Pembuatan Kiswah, Muhammad Bajoudah, kegiatan menggunting dan menelan benang kiswah berlaku pada setiap hari. Oleh yang demikian mereka terpaksa menjahit kembali kain kiswah tersebut untuk memastikan Kaabah dilitupi dengan sempurna.

p/s: Kita cuma terfikir kalau ambil benang kiswah tanpa kebenaran, itu sama dengan mencurikan? Hmmm..mencuri depan kaabah...Macammana nak dapat keberkatan?


Google+ 

15 comments:

  1. tk jadi apelah kalau semua nak ambil berkat macam tu..

    ReplyDelete
  2. sedih dengan orang macam ni...terlalu taksub dengan keberkatan hingga sanggup mencuri... samala dengan kes pijak memijak hanya kerana ingin melihat ada apa didalam kaabah tu...hurmm

    ReplyDelete
  3. Ye, betul tu..
    Jemput join GA saya..
    http://sueakgogeous.blogspot.com/2014/06/giveaway-puasa-rm50.html

    ReplyDelete
  4. tak sakit perut ke telan benang tu ya..masyaallah

    ReplyDelete
  5. tak sakit perut ke telan benang tu ya..masyaallah

    ReplyDelete
  6. Haish boleh pulak amik benang tu..manusia..manusia..

    http://butikgebugebu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. islam tapi masih tidak jelas ttg hukum Islam ...

    ReplyDelete
  8. takut terpesong je sbab terlalu obses :P

    ReplyDelete
  9. betul tu raudzah.. last2 tak dpt haji yg sebaiknya

    ReplyDelete
  10. Pelik-pelik lah pulak... Obses sgt agaknya...

    ReplyDelete
  11. Memang pelik orang macam ni.
    Benang tu bukan boleh bagi masuk syurga.
    Cukup amalan barulah masuk syurga meh.
    http://drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Dah tak kira dah orang Raudzah. Yg penting dapat apa yg dihajati....

    ReplyDelete
  13. Dlm nak mengejar keberkatan silap2 boleh jadi syirik pulak.. nauzubillah...

    ReplyDelete

Designed By