Breaking News

Saturday, July 5, 2014

13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia

13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia
Solat Terawikh Di Masjidil Haram, Mekah

Ramadan Di Seluruh Dunia


Alhamdulillah hari ni dah masuk seminggu umat Islam diseluruh dunia meraikan bulan Ramadhan, bulan paling suci dalam kalendar Islam. Ini bermakna sudah seminggu kita berpuasa. Sekejap ajekan..Lagi tiga minggu pastinya Ramadhan akan melabuhkan tirai untuk memberi laluan kepada kedatangan Syawal. 

Agak-agaknya dimana Ramadhan kita setelah seminggu berlalu ya? Berapa juzuk al-quran yang telah kita habiskan, berapa kalikah kita telah mengerjakan terawikh, berapa kalikah kita bangun malam untuk menunaikan solat tahajjud dan hajat dan berapa banyakkah bahagian dari rezeki kita yang telah dikongsi dengan mereka-mereka diluar sana?

Walau apapun, keadaan amalan kita, jangan berhenti beramal. Kita masih punya 22 hari untuk dimanafaatkan. Yang sikit kita tambahkan dan yang banyak kita kekalkan...Semoga Ramadhan ini lebih baik dari Ramadhan-Ramadhan yang sebelumnya. Aminn..

Suasana Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia

13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia
Terawikh Di Masjid Nagara
13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia
Rakyat Palestin Menunaikan Solat Terawikh Sambil Dikawal Rapi Oleh Polis Israel
 13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia
Iftar Di Masjid Niujie Di Beijing, China.
N13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia 
Berbuka Puasa Di Taksim Square, Istanbul
13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia
Iftar hari Pertama Di Pakistan
13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia
Solat Di Mana-Mana Di Bandar Tonto, Manila
13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia 
Solat Tarawikh Di  Istiqlal mosque in Jakarta, Indonesia. 
Call to prayer and community iftar in Malet Street Gardens, London. All are invited in the spirit of Ramadan
 Iftar Di Malet Street Gardens, London
13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia.' 
Terawikh Di Masjid Ridwanul Islam, Bangkok
13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia 
Solat Terawikh Di Masjid Jama Di New Delhi, India
13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia 
Membaca Quran Sebelum Berbuka Di Yemen
13 Gambar Sambutan Ramadan Di Seluruh Dunia 

23 comments:

  1. subahanallah meriahnya..
    terasa nikmat ramadhan di seluruh dunia..
    huweix3

    ReplyDelete
  2. meriahnya dpt brbuka dan terawih beramai-ramai.

    ReplyDelete
  3. alhamdulilah indahnya.. subhanaALLAH

    ReplyDelete
  4. seronok tengok kemeriahan sambutan ramadan

    ReplyDelete
  5. seronok tengok kemeriahan Ramadhan tapi tersentuh hati tengok di Palestin..moga mereka terus tabah

    ReplyDelete
  6. Bukti umat Islam diseluruh dunia sgt sayangkan ramadhan ...

    ReplyDelete
  7. Teringat pulak dulu pernah berbuka dgn geng di Hyde park makan fish n chip.. lama dah berlalu.. nostalgia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Promoted content sblum berbuka.. Slmt berbuka Raudzah.. :)

      Delete
  8. subhanallah..meriahnya diorang..:DD

    ReplyDelete
  9. Subhanallah. Hebatnya Palestinian yang boleh bersolat di depan Israel yang bersenjata.
    Kecut perut bila tengok.

    ReplyDelete
  10. subhanallah, rasa suka tengok umat Islam seluruh dunia bersama2 meraikan ramadhan...dalam sederhana atau sebaliknya..diharapkan ibadah kita semua semakin bertambah dari hari ke hari..dan semoga ianya diterima oleh Allah swt...

    ReplyDelete
  11. singgah pagi2 kat sini...
    klik2 volkswagen untuk sis..

    ReplyDelete
  12. promoted contents n kkbox for u :)

    ReplyDelete
  13. solat pun kena kawal..entah apa² israel ni..

    ReplyDelete
  14. Allahurabbi.Bersyukurlah berada di Malaysia.Masih terjaga walaupun pemikiran dijajah

    ReplyDelete
  15. sangat meriah... seronok melihat kegigihan mereka... :) Maha Suci Allah..

    ReplyDelete
  16. di india dgn palestin, solat terawih siang hari ke?
    ke mmg mcm tu, tp husna yg tak sedar??

    ReplyDelete
  17. I know this site presents quality depending articles and other data, is there any other
    website which offers these kinds of data in quality?

    Also visit my web site - how fast can you improve your credit score

    ReplyDelete

Designed By