Breaking News

Thursday, July 17, 2014

Harga Ujian Memandu Naik 30%?

 Harga Ujian Memandu Naik 30%
 Harga Ujian Memandu Naik 30%

Harga Ujian Memandu Naik 30%


Harga ujian memandu naik hampir 30%. Hmm...Naik lagi ya. Dan kenaikan kali ni agak tinggi.

Berdasarkan kenyataan presiden Persekutuan Persatuan Institut dan Sekolah Memandu Malaysia dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) secara dasarnya harga baharu ini telah dipersetujui hasil perbincangan yang dilakukan oleh pihak JPJ dan juga wakil pengusaha-pengusaha institut memandu. Yang tinggal hanya kelulusan dari kerajaan.

Rasanya dalam keadaan sekarang, semua pihak perlu lebih sensitif dengan setiap kenaikan supaya ianya tak membebankan pengguna. Jangan nanti ramai yang memandu tanpa lesen. Kan menyusahkan tu...

22 comments:

  1. Alamak, baru nak ambil lesen B FULL, macam ni sampai tualah pakai 250cc. ish! ish! sedihnya.

    ReplyDelete
  2. nasib dah ada lesen lebih 10 tahun dah...
    tapi kereta x pandai nak bawa cam ne tu...hihi,
    tiap2 tahun renew,lepas dpt lesen, simpan buat pekasam...
    zaman2 remaja dulu mesti kena pergi ambil kelas memandu sampai
    dpt lesen...laa nie en suami jer yg drive.

    ReplyDelete
  3. adoi, mhalnya..abes la..timm lom amek lesen keta lgi..huhu..

    ReplyDelete
  4. memang tak ambil lesen sampai ke sudah la jawabnya ni :(

    ReplyDelete
  5. Aiyoyoyo......Sebelum ad jgk baca ura2 sampai lesen kereta rm2000..tapi ada baca tweet YB KJ ckp xde sebrg pertambahan.. =='

    ReplyDelete
  6. tak payah ambil lesen laa lepas ni..

    ReplyDelete
  7. Semua naik ni... apa kena ni. Dulu kata bila minyak naik yg lain2 x kan nain & terjejas.. tp skrng dia org sendiri yg naikkan yg lain2 huhu... semua nk naik... agak2lah... 30% tu...

    ReplyDelete
  8. memang ramailah nampaknya yang bawa kenderaan takde lesen dek kerana tak mampu nak membayar harga lesen tu...ape da...

    ReplyDelete
  9. Tadi saya ade perasan berita yang kata JPJ akan kaji balik balik benda nie...tapi no official statement laa..tweet dari menteri pengangkutan kepada KJ jer..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. hmm.. naikkan apa pekdahnya, sbb dok tgk cikgunya macam smbil lewa juga ajar... pemandu makin hari makin teruk aje.. huhu

    ReplyDelete
  11. masa zmn saya dulu berpuluh thn dulu murah jer ... nak wat camna , kos dah meningkat .

    ReplyDelete
  12. nasib baik dah ambil kedua2 nya.. hehee. fuhhh selamat tp dlm sribu lebih jugak la

    ReplyDelete
  13. kos sara hidup dah meningkat.. kenaikan harga produk dan perkhimatan memang sudah dijangka

    ReplyDelete
  14. nasib baik dh ada lesen...hehehe

    ReplyDelete
  15. kasi invest n promoted content sikit

    ReplyDelete

Designed By