Breaking News

Monday, July 14, 2014

Ini Sifat Orang Malaysia Ke?


Embedded image permalink
 Dataran Merdeka. Sebelum Perlawanan
Embedded image permalink
Dataran Merdeka. Sebelum Perlawanan
Embedded image permalink 
Dataran Merdeka. Selepas Perlawanan. Pekerja Pembersihan Membersihkan Sisa Sampah-Sarap Yang Dibuang Penonton Piala Dunia Di Dataran Merdeka.
 

19 comments:

  1. Mmg rakyat Malaysia suka buang sampah merata-rata. Tak paham kenapa malas sangat depa nak letak sampah tu dalam plastic beg, then buanglah kat bin.

    ReplyDelete
  2. orang malaysia memang macam tu....rakyat Jepun dan Korea jauh lebih bersih..malu kita rakyat Malaysia...

    ReplyDelete
  3. hm.. tu la kalau jga sampah sendiri tak kan jadi mcmtu

    ReplyDelete
  4. sikap rakyat jepun terbaek.. sanggup bersihkan tmpt penyokong jepun masa world demi jaga nama baik negara..

    ReplyDelete
  5. Mmg mcm ni lah rakyat malaysia.. Tak de rasa tanggungjawab .. Sbb pikir ada org nk tolong cuci

    ReplyDelete
  6. Rakyat M'sia mmg memalukan bila bab kesedaran sivik ni... sengal...

    ReplyDelete
  7. org malaysia memang mcm tu. tak dinafikan ..:)

    ReplyDelete
  8. Kita patut tiru orang Jepun dan Singapura dalam bab kebersihan ni.baru negara boleh maju

    ReplyDelete
  9. itu laa masalahnya raudzah...orang malaysia ni masih mengharap orang lain yang tolong bersihkan sampah2 yang dorang buat...kalau kat luar pun macam ni..bayangkan rumah macam mana pulak...hm hm

    apa pun kita ambil laa pengajaran..tambahan lagi kita orang islam..kebersihan tu sesuatu yang dituntut dlm islam...sisa makanan, sampah sarap sume tu syaitan suka...jgn laa kita amalkan macam ni...kesian juga kat pekerja2 tu sume nak kena bersihkan sampah sarap kita..haihhhh

    ika klik3 oldtown, dove n promoted content..

    ReplyDelete
  10. Mana2 pun mmg mcm tu.. Sikap yg ssh nk ubah...

    ReplyDelete
  11. kat Malaysia merata-rata sampah..orang Malaysia tak ada kesedaran sivik langsung..

    ReplyDelete
  12. Malaysians are well known for this.

    ReplyDelete
  13. bila kurang kesedaran sivik macam ni la jadinya...

    ReplyDelete
  14. Untungnya jadi PM hehe......empuk kerusi PM tu Raudzah....

    ReplyDelete
  15. ermm....mmg pengotor..itulah sikap ramai org Malaysia...

    ReplyDelete

Designed By