Breaking News

Tuesday, July 8, 2014

Tukar MyKad Untuk Subsidi Petrol?

http://3.bp.blogspot.com/_KCpgE_h6EVI/TUHQvHuHrTI/AAAAAAAAFIQ/zKqnJmQ_gVs/s1600/mykad.jpg 
 Tukar MyKad Untuk Subsidi Petrol?

Tukar MyKad Untuk Subsidi Petrol?


Tukar MyKad kalau nak beli petrol pada harga subsidi. Itulah mesej yang dihantar oleh pihak-pihak tertentu melaui sms, whazz up dan juga di facebook. Ada yang dah dapat tak? Kalau ada yang dapat, sila abaikan ya. Mesej tersebut adalah palsu kerana menurut Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), setakat ini tiada sebarang arahan  yang dikeluarkan oleh pihak JPN berkaitan hal tersebut. 

Mesej ni sebenarnya ada kaitan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh kerajaan pada awal bulan Jun berkaitan dengan sistem baru pembelian petrol. Berdasarkan kenyataan yang lepas, adalah difahamkan kerajaan sedang mengkaji sama ada mahu memasukkan fungsi pembelian minyak ke dalam MyKad atau mengeluarkan kad baharu untuk membolehkan pembelian bahan api bersubsidi dilakukan. Jika kerajaan bersetuju untuk memasukkan fungsi tersebut kedalam MyKad berkemungkinan MyKad kita perlu diupgrade atau ditukar baru.

Walau apa pun sehingga kini arahan berkenaan penukaran MyKad tersebut belum lagi dikeluarkan secara rasmi. Jadi jangan terpengaruh ya. Nanti ada yang ambil peluang untuk "menghilangkan" MyKad you all. Negara kitakan kaya dengan sindiket.

18 comments:

  1. .....mungkin langkah yang dapat diambil untuk halangan penyelupan petrol bersubsidi...

    Tapi suka ayat sis yang pling bwh tu.:-"Negara kita kaya dengan sindiket"

    ReplyDelete
  2. kekadang rakyat malaysia nie mudah terhibur apabila sesuatu maklumat disampaikan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. tulah, sekarang takut nak percaya info2 melalui media sosial..

    ReplyDelete
  4. haish, ada je berita palsu macam ni

    ReplyDelete
  5. pendapat saya macam tak berkesan jer cara macam nie... hehe...

    ReplyDelete
  6. jangan jadi lebih menyusahkan sudahlah.

    ReplyDelete
  7. ada je yg nak ambil kesempatan ...

    ReplyDelete
  8. salam. sy dengar berita kat radio..palsu semua ni..bukan betul pun..JPN tak pernah keluarkan apa+ kenyataan tentang semua ni..

    p.s menabung kkbox :))

    ReplyDelete
  9. Jgn mudah percaya klu bukan dari sumber yg sahih

    ReplyDelete
  10. Dia org kata khabar angin dari mr bean ni semua.. :D

    ReplyDelete
  11. La....nasib baru dengar hehe....kalau tak harus gak sebok nak tukar IC hehe

    ReplyDelete

Designed By