Breaking News

Monday, August 11, 2014

Kejam: Tanam Wanita Dan Kanak-Kanak Hidup-Hidup

  http://www.islamtimes.org/images/docs/000399/n00399159-b.jpg
Pembunuhan Beramai-Ramai Orang Awam Oleh Kumpulan ISIL?

Tanam Wanita Dan Kanak-Kanak Hidup-Hidup


Kerana ingkar dengan arahan ISIL, tidak kurang 500 penduduk termasuk wanita dan kanak-kanak telah dibunuh dengan kejam dengan menanam mereka hidup-hidup. Inilah berita yang dilaporkan oleh Al Arabiya. Berita ini didakwa dikeluarkan oleh pegawai kerajaan Iraq. Mengikut laporan, kesemua mangsa adalah sebahagian daripada ribuan pelarian Iraq yang telah dikepung oleh Kumpulan ISIL di Gunung Sinjar dekat sempadan Syria.  

Pada ketika ini, Pemberontak daripada Kumpulan Negara Iraq dan Jajahannya (ISIL) telah berjaya menawan beberapa bandar Iraq setelah berjaya mengalahkan tentera kerajaan. Sebagai bukti mereka telah memuat turun imej di  laman web Welayat Salahuddin yang menunjukkan pemberontak ISIL menembak mati berpuluh-puluh askar Iraq yang ditawan kumpulan itu di satu lokasi yang tidak diketahui di wilayah Salaheddin. 

  
Pembunuhan Beramai-Ramai Tentera Iraq Yang Di tawan 
 http://1.bp.blogspot.com/-Yfk1CMnlWyg/U6ui3KO79rI/AAAAAAABJcA/fj9iFKSydXs/s1600/15+Pejuang+Malaysia+Terbunuh+Di+Syria.jpg
Menyokong Pergerakan ISIL

Hmmm..boleh percaya ke berita macam ni...Sebenarnya kita pun tak pasti sejauhmana kesahihan berita diatas. Cuma terfikir takkan lah kejam sangat dia orang ni kot. Secara automatik kita  teringat dekat saudara-saudara kita dari Malaysia yang satu ketika kecoh apabila membuat pengakuan menyokong pergerakan kumpulan ISIL dengan harapan untuk menjadi sebahagian daripada pejuang yang mati syahid. Menentang kezaliman dan kekejaman di iraq dan Syria. Hmmm..Apakah ini salah satu propaganda atau keadaan yang sebenar?

Source

31 comments:

  1. mati itu pastikan uh....susah nak percaya ni

    ReplyDelete
  2. takut bace berita mcm ni...minta dijauhkn :(

    ReplyDelete
  3. Benar-benar memerlukan kita melihat dgn minda dan hati.
    Kalau benar bagai dikata apakah motif mereka
    Kalau tidak benar apakah ianya propaganda sebelah pihak lagi

    ReplyDelete
  4. hm.. harap2 kita masih selamat.

    ReplyDelete
  5. siapa sebenarnya mereka ni
    banyak yang tak begitu jelas siapa mendalangi ISIL

    ReplyDelete
  6. ISIL, =Ini Syaitan Iblis Laknatullah! Islam tak ajar membunuh, menyeksa tawanan macam tu.

    ReplyDelete
  7. harap2 saudara islam bersatu utk menentang Israel...

    ReplyDelete
  8. Takutnya tengok org acu senapang cenggitu....bagai nyawa dihujung tanduk....

    ReplyDelete
  9. kalaulah bita ni betul..mmg tersangat kejam...

    ReplyDelete
  10. Berhati-hati dengan berita yang dikeluarkan dari sumber yang tidak disahkan. Bukan menyokong keganasan tapi barat dan puak syiah sentiasa berusaha untuk memburukkan pejuang2 Islam.

    ReplyDelete
  11. tak tau nak kata apa kalau berita ini betul...memang kejam sangat

    ReplyDelete
  12. Tidak ada satu ayat pun dalam alQuran yg membenarkan pembunohan keraha Tauhid - AGAMA & I'ttiqad - "alislam : alYahud : anNasyoro : alMusyrik : alMajusa...
    ... Tidak ada ayat yg membenarkan pembunohan keraha Tauhid & I'ttiqad (Ghaib Qalbu).
    Golongan yg mengaku Islam (alIslam)... tapi masih kabur ttg "alIslam - Islam" itu sendiri...

    ReplyDelete
  13. (1) Perkara Tauhid Zat Allah - Agama : Addeen yg benar : alHaqqa

    (2) Perkara I'ttiqad Hak2 Mutlaq Zat Allah...

    (i)...Islam : alIslam - I'ttiqad yg diredhai Allah terhadap Hak2 MutlaqNya...
    (ii)...Yahud : alYahud - I'ttiqad dilaknati Allah terhadap Hak2 MutlaqNya...
    (iii)...anNasyoro : Kristian - (a) I'ttiqad Syirik... (b) Murtad...
    (iv)...alMusyrik : Berhala - (a) I'ttiqad Syirik... (b) Murtad...
    (v)...alMajusa : Matahari, Api - (a) I'ttiqad Syirik... (b) Murtad...

    Tauhid - AGAMA hanya SATU...
    I;ttiqad berbilang2...

    ReplyDelete
  14. Zalim.
    Tapi, dah kompius betul ke berita tipu?

    ReplyDelete
  15. kejam...
    boleh jadi propa jugak kan..?? hurm...

    ReplyDelete
  16. Satu perbuatan yg amat2 kejam... astagfirullah...

    ReplyDelete
  17. klau bende ni betol ni memang kejam.minx minx IS xmcm tu.sbb IS blh brgabung dgn hamas dan al qassam untuk menjatuhkan israel sbb tu AS paling semanggat nk hapuskan is.....doa yg terbaik bg yg benar.

    ReplyDelete

Designed By