Breaking News

Sunday, September 21, 2014

4 Cara Untuk Dapatkan Gigi Yang Putih Dan Bersih

4 Cara Untuk Gigi Yang Putih Dan Bersih
Gigi Yang Putih Dan Bersih

4 Cara Untuk Gigi Yang Putih Dan Bersih


Kita percaya semua orang nak gigi yang putih bersih, sihat dan cantik. Cuma masalahnya tak semua orang ada gigi macam nikan. Ada yang giginya kekuningan. So kalau senyum kena control sikit. Kita tak pasti samada gigi kekuningan ni berlaku secara semulajadi atau telah "tercemar". Rasa-rasanya telah tercemar kot coz semua bayi yang dilahirkan punya gigi yang putih dan bersihkan. Kalau ada yang mengalami masalah gigi kekuningan, tak perlu risau coz sebenarnya ada banyak pilihan yang boleh kita lakukan untuk memutihkan gigi. Pilih aje yang mengunakan RM yang banyak atau yang sikit. Kalau ada extra duit bolehlah buat rawatan "Britesmile Whitening Procedures"  kat klinik gigi. Kalau nak jimatkan RM boleh cuba tips kat bawah ni:

4 Cara Untuk Mendapatkan Gigi Yang Putih Dan Bersih
Elakkan pengambilan teh, kopi dan minuman bergas secara berlebihan kerana ianya boleh menyebabkan gigi kekuningan jika tidak di bersihkan dengan betul.  Minuman bergas juga memberi kesan yang sama malah boleh menyebabkan gigi rosak.

4 Cara Untuk Mendapatkan Gigi Yang Putih Dan Bersih
Banyakkan Pengambilan strawberry kerana ianya adalah pemutih gigi yang paling berjaya. Strawberi mempunyai tekstur yang unik yang boleh memutihkan gigi secara semula jadi.
4 Cara Untuk Mendapatkan Gigi Yang Putih Dan Bersih
Kulit pisang juga merupakan pemutih gigi yang efektif. Ia juga menawarkan vitamin dan mineral yang baik untuk gigi dan gusi. Murah dan senang didapati. So kalau makan pisang jangan buang aje kulit dia tau. Boleh digunakan sebagai penggosok gigi.
teethad2
Kombinasi Hidrogen Peroksida & Baking Soda boleh digunakan secara efektif untuk memutihkan gigi. Ianya boleh digunakan sebagai ubat gigi untuk mengeluarkan kekotoran dari gigi. Mengikut testimoni inilah antara teknik yang hasilnya kelihatan dengan cepat. 


7. Rahsia Untuk Mereka Yang Berhijab

17 comments:

  1. ohh macam tu rupanya, terima kasih maklumatnya

    ReplyDelete
  2. kalau ikut cerita upin ipin, boleh guna kulit limau ataupun arang...hihi ^_^

    ReplyDelete
  3. husna taw yang kulit pisang tu je..:)

    ReplyDelete
  4. Ana peminat tegar kopi & teh. Huhu. Padanlah gigi kuning. Petua org dulu2 nak gigi putih pakai arang.

    ReplyDelete
  5. anda di tag..

    http://hanwoohwan.blogspot.com/2014/09/first-segmen-jom-tambah-kawan-by-lieya.html

    ReplyDelete
  6. wow...lps ni ni kena try ni...dpt gigi lgi bersih...tq sis..

    ReplyDelete
  7. ar ah mnarik tips ni
    tambah2 yg klit pisang..
    lps ni kulit pisang x yah buang
    bleh teyeh kat gigi.. :P

    ReplyDelete
  8. teh dan kopi memang tak boleh dipisahkan dengan sha... tapi mama cakap gigi sha kuning sebab banyak makan ubat... tapi takdelaaa kuning sangat.... just nice....wkakakakaka

    ReplyDelete
  9. Hidrogen Peroksida & Baking Soda ya. Wah, dapat tip hebat malam-malam ni.
    Terima kasih untuk infonya.

    ReplyDelete
  10. Kulit pisang tu paling sempoi.. ok juga tu dijadikan amalan.. Thanks sharing Raudzah..
    Lactacyd sini.. :)

    ReplyDelete
  11. oh... baru mama tahu.. hihi...
    menabung untuk akak juga.. :)

    ReplyDelete
  12. kulit pisang tu yg terlepas pandang ...

    ReplyDelete
  13. tang hidrogen Peroxide tu mcm bahaya sikit..
    kita biasa guna utk buat dressing patient..hihi,
    yang lain mcm nak cuba jer..

    ReplyDelete

Designed By