Breaking News

Thursday, October 23, 2014

Anjing Berserban Dan Berjubah Perbuatan Siapa?

Anjing Berserban Dan  Berjubah Perbuatan siapa
Anjing Berserban & Berjubah Perbuatan Siapa?

Anjing Berserban Dan Berjubah


Kisah kempen menyentuh anjing belum lagi reda, muncul pula kisah anjing berserban dan berjubah yang kini tersebar di facebook. Tak pasti dari mana sumber gambar ni diperolehi dan bila kejadian ni berlaku. Walau apapun penyebaran gambar ini merupakan satu lagi tamparan hebat berbentuk penghinaan kepada umat islam. Siapa yang bertanggjungjawab melakukan perbuatan ni dan apa tujuan mereka sebenarnya masih belum diketahui? Adakah ianya ada kaitan dengan kisah kempen menyentuh anjing sebelum ni. Kerana marahkan "mereka" yang menegur, inilah hasilnya. 

Jika perbuatan ini dilakukan oleh seorang Islam, moga-moga mereka sempat bertaubat dan kembali ke pangkal jalan. Jangan kerana seekor anjing kita menjauhi syurga Allah dan mendekatkan diri ke neraka. Jika perbuatan ini dilakukan olen non-muslim, harap-harap pihak yang bertanggungjawab dapat melakukan sesuatu supaya penghinaan seperti ini tidak terus berlaku dan mengundang kemurkaan Allah dan kemarahan masyarakat Islam.

25 comments:

  1. Malaysia dah dilanda puting beliung.Semua ini mungkin berpunca dari perkara-perkara yang tidak diredhai Allah seperti ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kata k.Salmiah.
      Allah dah turunkan bala tapi masih xsedar2.

      Delete
  2. Laa. Boleh pulak macam tu. Macam tak ada keja lain.

    ReplyDelete
  3. Astagfirullahal'azim.. meremang satu badan Nurul melihat perkara ni.. apa maksud perbuatan ini? memberontak? protes dalam senyap? harap sangat bukan bukan seorang islam yang melakukannya atau mungkin juga ade yang menaguk di air keruh, mengapi-apikan sensitivi perkauman.. wallauhualam bissawab

    ReplyDelete
  4. ini namanya menjolok sarang tebuan..nak orang Islam melenting lagi.pastu akan ada pertelingkahan lagi.sampai ke sudah kita ni kena layan orang-orang macam ni sampai lupa kita ada tanggungjawab lagi besar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ada yang membuat ni secara sengaja.
      Bawak2 bertaubatlah sebelum izrail datang memanggil.

      Delete
  5. apalah jahat sangat hati manusia ni....

    ReplyDelete
  6. takde sensitivity keagamaan betul yg tukang pakikan baju dan serban ni.kurang assam

    ReplyDelete
  7. semoga mereka diberi kesedaran...sedih rasanya bila dipermainkan sampai macamni sekali... T T

    ReplyDelete
  8. kurang ajar betul orang yg buat mende nie...

    ReplyDelete
  9. Mmg kurg ajar... Tpi gmbr ni gmbr lama dan dikatakan bukan kat Malaysia...

    ReplyDelete
  10. jangan sesekali mencabar Allah . jagn bangkitkan kemarahan Allah . nanti akan ada bencana yg menimpa bumi malaysia pula ...

    ReplyDelete
  11. Nak buat camne kak raudzah... cara ni sebenarnya saja nak bangkitkan kemarahan orang Islam.... cara cegahnya bukan dengan maki, mencari sipolan dan tanya elok2 kenapa perkara macam ni berlaku.....

    ALLAH tu... ada disisi kita sebenarnya, dekat dengan kita... kalau tak mampu cegah secara terbuka, doalah paling akhir :)

    ReplyDelete
  12. memang kurang ajar sape yang lakukannya...

    ReplyDelete
  13. Umat Islam perlu bersatu.. syaitan sungguh pelakunya tu...

    ReplyDelete
  14. kasihan dengan anjing tu..dalam hatinya memang dia kutuk si pelakunya..

    ReplyDelete
  15. orang kiita makin pelik atau sahaja buat benda jadi biasa??

    ReplyDelete
  16. susah jgk kan .. hari2 ada je isu ..adoi

    ReplyDelete
  17. bala turun bertimpa2 pun masih tak sedar lg.. sgt2 menyentuh isu sensitivity islam

    ReplyDelete

Designed By