Breaking News

Wednesday, October 1, 2014

RON 95 Naik 20 Sen Mulai Hari Ni

Reaksi Pengguna Bila RON 95 Naik 20 Sen
Reaksi Pengguna Bila RON 95 Naik 20 Sen 

RON 95 Naik 20 Sen


Harga RON 95 dan diesel naik lagi sebanyak 20 sen seliter mulai tengah malam tadi. Dengan kenaikan ini harga baru adalah RM2.30 manakala diesel, menjadi RM2.20. hmmm...naik dan naik ya..

Menurut KPDNKK walaupun pengurangan kadar subsidi dilakukan namun kerajaan masih perlu membelanjakan lebih RM21 bilion untuk  subsidi petrol RON95, diesel dan LPG bagi tahun 2014. Memang lah betulkan tapi agak pelik juga coz pada ketika ini, harga minyak mentah dunia jatuh ke tahap paling rendah dalam masa dua tahun, tapi negara masih tak dapat memanafaatkan harga ni. Malah harga minyak di negara kita naik dan terus naik.


Reaksi Bila Harga RON 95 Naik Lagi

Dan kita setuju dengan pandangan ustaz kazim Alias ni. Sebenarnya ada banyak lagi alternatif lain yang boleh dilakukan atau dikurangkan. Minyak bukanlah satu pilihan yang terbaik pada ketika ini kerana kita semua berhadapan dengan kos sara hidup yang tinggi. Pengurusan ekonomi yang baik perlu melihat kepada ruang lingkup yang lebih besar. Bukan hanya kepada "item-item" tertentu. Disamping tu kita semua tau, bila harga minyak naik, harga barang juga akan follow thru. So kira multiple dugaan untuk rakyat Malaysia.


22 comments:

  1. Btol tu...memang terkesan nnt dgn kenaikan minyak ni...

    ReplyDelete
  2. singgah pagi disini :)... thanks sharing

    ReplyDelete
  3. kalau naik jadi haru jugalah..dah naik sesak pula heeee

    ReplyDelete
  4. iriz untuk mu jom ke ipoh heeee

    ReplyDelete
  5. kos sara hidup pun akan jadi semakin tinggi..

    ReplyDelete
  6. Moga terbuka hati hati depa untuk review balik.....Walaupun 20 sen tp impactnya memanglah besar bagi mereka yg kurang berkemampuankan Raudzah

    ReplyDelete
  7. Kesiann tau rakyat, orang atasan ni jahat. Suka2 je nak naikkan harga minyak. Buruk siku la tu. Baik takyah bagi br1m. Hmm..

    ReplyDelete
  8. pakat update pasal minyak belaka....xpe, malaysia masih aman.kalo x suka pegi keluar dri negara ni ekekke

    ReplyDelete
  9. nak buat macam mane lagi.. semoga ada hikmah apa yang berlaku

    ReplyDelete
  10. tunggulah belanjawan 2015..apa yang dia nak bagi...kot2 nak naikkan duit gaji ke...

    ReplyDelete
  11. salam. tak tahu nak kata apa..

    p.s menabung promoted content ice age dan hp :)

    ReplyDelete
  12. 20sen tu banyak (T.T)

    http://butikgebugebu.blogspot.com/2014/10/tips-menyimpan-susu-perahan-ebm-yang-paling-ideal.html

    ReplyDelete
  13. bersedia dgn harga barang yg naik ... rhb here ...

    ReplyDelete
  14. apapun, kena rajin buat kerja. dapatkan pendapatan tambahan.

    penat asyik mengeluh aje nih sebenarnya.

    ReplyDelete
  15. Tak payah bagi brim lah klu semua lepas tu naik... naik... naik... naik.... naik...

    ReplyDelete
  16. Bagi br1m untuk tutup mata rakyat je, konon dialah paling berjiwa rakyat..

    Tak pernah setuju dengan pendapat ustaz bagai ni, tapi kali ni setuju jugak... banyak benda yang patut dipotong perbelanjaannya... kita ni bukan orang senang... bawak rm50 untuk shopping dapur pun tak cukup...

    lepas ni naik apa lagi tak tahu laa, jangan dia kata kangkung turun harga lagi dah la :)

    ReplyDelete
  17. Sokong UKE!
    Tak perlu beri BR1M..
    Semenjak bagi BR1M ni memang nampak ketara kenaikan harga petrol.
    Senang kata, cara bagi BR1M tu memang tak patut kalau setakat nak MEMENANGI HATI RAKYAT...sedangkan majority mendapat tempias financial burden tu.
    Ekeleh...bukan semua sokong kerajaan pun..SAAT TERIMA BR1M tu je muka manis.
    # Saya x cakap saya sokong siapa k.
    Ni pendapat neutral.

    ReplyDelete
  18. tiada pilihan kecuali kerja lebih untuk dapat duit lebih

    ReplyDelete
  19. This is very educational content and written well for a change. It's nice to see that some people still understand how to write a quality post. :)
    Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan

    ReplyDelete

Designed By