Breaking News

Wednesday, November 19, 2014

Apabila RON 97 Turun 20 Sen Mulai Hari Ni

RON 97 Turun 20 Sen Mulai Hari Ni

Dua hari yang lalu kita ada berkongsi cerita mengenai kejatuhan harga minyak dunia ke paras AS78 setong serta janji kerajaan untuk mengkaji penurunan harga minyak di Malaysia sekiranya harga minyak dunia jatuh ke paras AS75 setong. Dan semalam pihak kerajaan telah menunaikan sebahagian daripada janji tersebut apabila membuat pengumuman bahawa harga minyak RON 97 telah diturunkan sebanyak 20 sen kepada RM2.55 seliter mulai hari ni. Alhamdulillah..tapi kita pasti ramai yang menantikan penurunan RON 95 coz majoriti rakyat Malaysia yang berpendapatan sederhana menggunakan RON 95 kita rasa. Kalau RON 97 boleh diturunkan, mengapa tidak RON 95 kan. Tak perlu buat kajian rasanya. Betul tak kawan-kawan?

18 comments:

  1. betul tu pendapat akak...mostly guna RON 95...errmmmm

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. baguslah mcm tu. Harap ron 95 pun turun juga lah..

    ReplyDelete
  3. bila lah nak turun 0.20sen tu..
    harap2 esk jer lah..

    ReplyDelete
  4. ohhh OKje dapat jugak copy surat turun minyak ni dlm WA pagi ni...
    Kenapa lak yek RON95 tak turun...Pelik jugak tu

    ReplyDelete
  5. Kenapa perukan kajian bila nak turunkan harga. Masa naikkan harga masa tu tak kaji pula. Rakyat marhaen kebanyakkan guna ron95..yg bnyk duit jer guna ron97..

    ReplyDelete
  6. ceh , klu nak turunkan , turunkanlah ron 95 ... marah lak pulak tetiba ...

    ReplyDelete
  7. seingat saya pernah guna sekali jer ron97 tu pun sebab salah isi..haha

    ReplyDelete
  8. stuju..setuju... turunkan ron 95... baru xterasa sesak dada tiap kali travel jejauh,.,,hihi

    ReplyDelete
  9. tulah majoriti tunggu ron 95 diturunkan

    ReplyDelete
  10. Minyak orang kaya jer turun ker... apa yang nak dikajikan... adakah minyak mentah untuk kedua2nya berbeza... huhuhu...

    ReplyDelete
  11. Turun lah... Hadoii... Terasa walaupun dua poluh sen je..

    ReplyDelete
  12. tu la klo ron95 turun kan best. mmg jimat belanje keta minyak. tp ni ron97...utk org lain nyer

    ReplyDelete
  13. Kenaikan 20sen minyak, macam2 barangan naik hatga dengan alasan minyak transport naik .. huhu

    ReplyDelete
  14. kawan saya pakai ron97. dia kata lagi jimat tp duit saya tetap tak jimat

    ReplyDelete
  15. Betul tu...kebanyakan orang2 biasa menggunakan ron95....

    ReplyDelete
  16. Kejap naik 20sen..kejap turun 20sen...
    Huhhhh...
    Permainan apakah ini?

    ReplyDelete

Designed By