Breaking News

Monday, December 1, 2014

Harga RON 95, RON 97 Turun Mulai Semalam

Harga RON 95, RON 97 Turun Mulai Semalam

Alhamdulilah...Harga RON 95, RON 97 Turun Mulai Semalam. Biarpun RON 97 turun hanya 9 sen manakala RON 95 turun 4 sen, still masih turunkan. So mulai hari ni harga terbaru RON 97 adalah 2.46 sen seliter manakala RON 95 dijual pada harga RM2.26 seliter. Bezanya kini cuma 20 sen. 

Pada 21 November lepas, kerajaan telah mengumumkan akan melaksanakan sistem pengapungan untuk penetapan harga runcit bagi petrol RON95 dan diesel mulai 1 Disember. Melalui kaedah pengapungan harga runcit RON97, RON95 dan diesel akan meningkat sekiranya harga minyak dunia naik dan akan turun sekiranya berlaku penurunan dalam harga minyak dunia. Pada ketika ini harga runcit bagai pasaran minyak mentah dunia didagangkan sekitar USD78 setong. Harap-harap harga terendah ini berkekalan untuk satu jangkamasa yang lebih lama, supaya kita semua dapat menikmati harga yang rendah bagi pasaran minyak Malaysia.


13 comments:

  1. masa harga turun ni ramai yg lega ...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah harga petrol turun walaupun sikit. Tapi, jangan haraplah harga barangan lain nak turun balik bila dah naik sebelum ni. Haha

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..harga minyak turun..

    ReplyDelete
  4. Kecewa sebab penurunan tidak seperti yang sepatutnya. Kenapa pula harga diesel boleh naik?

    ReplyDelete
  5. ramai yang lega bila harga minyak turun biarpun beberapa sen je... best juga kalau harga barangan lain turut turun kan..hehe :)

    ReplyDelete
  6. harga makanan dan minuman tak turun pulak! kalau minyak naik, harganya pula ikut naik sekali! pelik kan!

    ReplyDelete
  7. Naik, turun, naik, turun, naik, naik, naik turun, naik 3x... wallahualam.. :D

    ReplyDelete
  8. 9sen pon oklah... kurang lah beban sikit..

    ReplyDelete
  9. apa tetap rm kan heee,,jimat..jimat...

    ReplyDelete

Designed By