Breaking News

Thursday, November 13, 2014

Mati Di Sepak Kekasih Ibu

Mati Di Sepak Kekasih Ibu
Mati Di Sepak Kekasih Ibu

Dia tendang budak itu macam bola. Malah ketika budak itu yang sudah tidak boleh bergerak diangkat masuk ke dalam teksi untuk dibawa ke hospital, ia terus memukul tanpa belas kasihan. Kejam giler. Mana ada manusia yang sanggup memperlakukan seorang budak yang berusia semuda 3 tahun sedemikian rupa. Inilah yang dikatakan syaitan bertopengkan manusia.

Persoalannya kenapa tiada seorangpun daripada saksi yang membantu? Kenapa membiarkan sikecil diperlakukan sebegitu rupa? Sudah hilangkah rasa perikemanusiaan dalam jiwa rakyat Malaysia?


14 comments:

  1. yang ramai-ramai tu takkan tengok je?

    ReplyDelete
  2. Ya Allah... tiada perkataan yang dapat Nurul luahkan, cuma hati terasa pilu sangat2.. In shaa Allah, anak ni bahagia dan gembira ditaman syurga sekarang..

    ReplyDelete
  3. Allahuakbar.3tahun? bsr tu apa lh yg dia mampu buat..serius rasa nak nangis
    x tercapai dek akal.

    ReplyDelete
  4. Penjara pun belum tentu menginsafkan sang pelaku. Bagus sang pelaku tu kita
    ramai-ramai sepak dan pijak.Baru dia tahu sakitnya yang anak kecil itu rasakan.
    ( Kita semakin kehilangan rasa ' kepedulian dan kemanusiaan' ).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau saya ada, saya pun akan terajang dia sekali? Besar anak saya kalau 3 tahun tu.

      Delete
  5. mmg kurang ajar ni..
    kalau ada kat depan mata mmg kena cungkil ni..
    biarlah hukuman yg menentukannya..
    sesungguhnya ke jannah adik ni...al fatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kuang ajo sangat.
      Rasa nak tores2 je kaki orang tu.

      Delete
  6. Astagfirullah.. sanggup mcm tu.. hhmmm...

    ReplyDelete
  7. Memang kejam ...
    Tapi nie kes lama dah kan ??

    ReplyDelete
  8. kalau sha ditempat ibu, sha lebih rela blah dari jantan durjana cenggitu.... jantan boleh cari, anak ni susah nak dapat... haih sengal tau...

    ReplyDelete
  9. Betul-betul teruk.... Sepatutnya orang dewasa melindungi kanak-kanak

    ReplyDelete

Designed By